alles over bredere velgen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 00:11 #81303 door
Beantwoord door in topic alles over bredere velgen
Ga naar de heer vander Mik in Vinkeveen (opzoeken in telefoonboek).Maak een afspraak dan kun je er op wachten.De prijs is inderdaad ongeveer 17 euro en je kunt dan 2 oudere vakmensen aan het werk zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 00:14 #81302 door
Niek, dat was degene die ik gebeld heb. Zijn prijs is inmiddels 18,5 euro, maar dat dat zijn de kosten niet natuurlijk. Hij waarschuwde me alleen wel voor de kwaliteit van Amazonvelgen, die zouden vaak zo bar-slecht zijn dat het veel meer tijd kost om ze uiteindelijk goed te verbreden. Wellicht is het handig dat ik eerst dat eens bekijk. Verder heeft van der Mik genoeg werk, tot eind augustus zit 'ie in ieder geval helemaal vol, dus ik heb nog even de tijd om na te denken wat ik wil.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2006 10:32 #81301 door
Verschillende bedrijven bieden ook bredere velgen aan waarbij het oude velghart is overgezet in een nieuwe velg. Er wordt dan niet gelast in de velg: is veel stabieler en beter te balanceren. Bovendien heb je dan nieuwe roestvrije velgen. Wel iets duurder dan een strook inlassen, maar zo'n strook geeft op de door bijna altijd problemen. Verder kun je kiezen uit 5,5, 6 of zelfs 7 j velgen met de juiste offset. Overigens zou ik niet echt gaan voor 7J. Ander voordeel van deze werkwijze is dat je simpelweg je oude wielen inlevert en de nieuwe meeneemt. Soms wordt ook met statiegeld gewerkt, kun je ze eerst wisselen. Onder andere te koop bij VeteranCar (Bas de Koning), Dries Bakkenes en Nordicar. Je kunt ook bij Scandcar lichtmetalen 5J Minilites kopen, duurder maar dan heb je ook wat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2006 22:33 #81300 door
Ruud: Die minilites zijn erg mooi ja, maar toch vind ik het wel erg afdoen aan het originele karakter van de auto..
<br><br>
Weet iemand trouwens wat qua wegligging het beste is, 5,5J of 6J? En maakt dit voor bandenprijzen nog wat uit of is het verschil en de keuzemogelijkheid tussen banden voor 5,5J en 6J te verwaarlozen?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD