Anders schakelen overdrive bij meer vermogen

Lees meer
02-02-2007 16:21 #83928 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Anders schakelen overdrive bij meer vermogen
<p><font size="2"><a target="_blank" href="auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-...%2F6%2Blc%2FvgFcq2Vt">Hier dus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Frankefort (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-09-2007 22:26 #83927 door Peter Frankefort (GAST)
Beantwoord door Peter Frankefort (GAST) in topic Anders schakelen overdrive bij meer vermogen
<p>Ik neem aan dat u het hebt over een "J" type</p><p>Er zijn div "j" typen ,He grootste verschil is de ingestelde druk b.v voor een diesel motor is de</p><p>druk het laagste.Bij een B20 is er geen sprake van een "diesel".</p><p>Waar komt de overdrive vandaan?? uit een p1800/240 of uit een 700 serie of mogelijk wel uit een 700 turbo serie</p><p>Als de overdrive van een "diesel" afkomt zou je wel eens oiledruk te weinig kunnen hebben.</p><p>De beste overdrives zijn de P/J series en passen op de m41 bak, en aan te raden bij vermogens van af 150 pk</p><p>De P/J series hebben geen km teller aansluiting, echter heb ik hiervoor een oplosing gevonden. Overigens is het raadzaam i.v.m. de verbeterde oilipomp exentiek een speciale aangepaste hoofdas te monteren in de m41 bak.</p><p>Deze assen heb ik doorgaans op voorraad liggen.</p><p>De aller- allerfijnste overdrive is de "P'serie deze zat gemonteerd op de laatste 700 turbo series, het probleem is echter de km teller aansluiting (mechanisch niet aanwezig)</p><p>Zelf rijd ik al 170.000km met een "later" "J" type en plank flink door, ik heb echter nog nooit de koppeling gebruikt bij het inschakelen van de overdrive.</p><p>Mijn mail adres is p.frankefort@chello.nl </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2007 20:44 #83926 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Anders schakelen overdrive bij meer vermogen
ik rijd een 740 16v met 159 pk en overdrive. Schakelt altijd prima en snel. Wel heb ik enige tijd geleden de beide filters schoongemaakt en de olie vervangen (in een M46 zit waterdunne ATF olie). Voor die tijd schakelde de OD bij koude bak traag. In een M41 zit gewone motorolie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.