Hoe 'hardnekkige' pakking differentieel verwijderen...
- Robert Walstra
- Offline
- Senior lid
Gisteren dus maar eens het deksel verwijderd.
Ik schrok enigszins van de kleine hoeveelheid olie die eruit kwam. Tevens was het deksel vastgezet met, voor zover ik het kan beoordelen, rode Loctite. Het deksel heb ik inmiddels ontdaan van alle 'verontreiniging'. De oude pakking lijkt echter volledig vastgekoekt te zijn aan het differentieel.
Ik heb er een klein stukje af kunnen krijgen na 5 minuten voorzichtig bikken, maar er moet een manier zijn die handiger/sneller gaat.
Ik lees op het internet tips als "inzetten met WD-40 en nachtje laten staan", "koop speciale pakkingverwijderaar van Motip", "altijd een pakkingschraper gebruiken", etc.
Wat zijn jullie tips?
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1277
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Walstra
- Offline
- Senior lid
Bedankt voor jullie tips!
Na nog wat 'gepiel' vanmiddag met een plamuurmes een pakkingschraper gehaald. Hiermee was het in 10 minuten klaar(een goed stuk gereedschap scheelt een hoop ). Vervolgens het overtollige weggeschuurd met schuurpapier (grof en fijn) en het ziet er weer uit zoals het hoort.
Gebruiken jullie overigens naast de normale pakking nog een vloeibare? De reguliere ( www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163 ) zou toch voldoende moeten zijn? :
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Walstra
- Offline
- Senior lid
Goeie vraag. Was me nog niet opgevallen. Speling niet geconstateerd.
Er zitten wel wat bijgeluiden in. Ik begrijp dat het verkeerd om zit? Hoe kan dit zijn ontstaan?
Iemand nog suggesties over wel of niet gebruiken van een vloeibare pakking naast de reguliere?
Alleen de reguliere ( www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163 ) zou toch voldoende moeten zijn? :
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2050
om niet eventueel werk nog een te moeten doen als de vlakken toch net niet vlak genoeg zijn breng ik altijd een dun laagje vloeibare pakking op papieren pakkingen aan. Moet niet, maar als het maar dun is zal het toch wat beter afdichten zonder dat er te veel vloeibare pakking naar binnen gedrukt wordt (zou bij een achteras geen probleem opleveren, bij oliekanalen met wat pech wel).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Walstra
- Offline
- Senior lid
Helder!
Zal morgen bij daglicht de handel nog eens grondig inspecteren en dan een keus maken.
Overigens hebben de bouten van het differentieel deksel een aanhaalmoment?
Ik heb ze zonder momentsleutel losgedraaid, omdat ik ervan uit ging dat het in Haynes zou staan. Daar, en ook in Olyslager, kan ik het echter niet terugvinden.
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
"Rob Spoon" schreef:
Waarom staat R en L verkeerd om op de klemmen over de lagers? Heeft je dif speling?
"verkeerd om" is maar het hoe je kijkt. Vanuit het huidige perspectief wel, maar dan staan de letters ook op de kop."Robert Walstra" schreef:
Ik begrijp dat het verkeerd om zit? Hoe kan dit zijn ontstaan?
Als de as andersom op een werktafel heeft gelegen (voor revisie?), dan klopt links en rechts wel en zijn de letters rechtop leesbaar.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert Walstra
- Offline
- Senior lid
Dat zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn."Lars Rengersen" schreef:
Als de as andersom op een werktafel heeft gelegen (voor revisie?), dan klopt links en rechts wel en zijn de letters rechtop leesbaar.
Iemand nog suggesties over het mogelijk aanhaalmoment van de bouten van het differentieel deksel?
Ik heb ze zonder momentsleutel losgedraaid, omdat ik ervan uit ging dat het in Haynes zou staan. Daar, en ook in Olyslager, kan ik het echter niet terugvinden.
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.