Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.

Lees meer
10-03-2021 13:19 - 10-03-2021 13:20 #192974 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Ja ,erg duidelijk : YouTube  amazoncars steeringbox seals,setting up. Heeft meer interessante filmpjes. Zeer leerzaam en inderdaad rustig werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2021 10:25 #192993 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Het is dus belangrijk dat je het exacte middenpunt markeert en daarop stelt, dan heb je met rechtuit rijden de minste speling.
Iedere beweging van je stuur voel je dan en geeft veel meer stuurgevoel en minder indirect, hij moet dus dan strak staan.
Dat indirecte is een kwaal van de klassieke Volvo's, zeker in vergelijk met een moderna wagen.
Ik had een 145 in onderhoud en dat leek wel een boot...bijna niet rechtuit te houden, na afstellen op de juiste manier was het opgelost...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2021 10:41 #192995 door Hans Havenaar
Beantwoord door Hans Havenaar in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Hi Ed,

Bedankt voor je duidelijke advies. Ik ga er mee aan de gang.
Rechtuit zo die gaat. :)

Hans, Goes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joep Keukens (GAST)
  • Joep Keukens (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
15-03-2021 15:58 #193059 door Joep Keukens (GAST)
Beantwoord door Joep Keukens (GAST) in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Wiellagers voorzijde afstellen geeft ook een strakker weggedrag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2021 17:43 #193060 door Hans Havenaar
Beantwoord door Hans Havenaar in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Goed idee, maar buiten mijn kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joep Keukens (GAST)
  • Joep Keukens (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
15-03-2021 17:57 #193061 door Joep Keukens (GAST)
Beantwoord door Joep Keukens (GAST) in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Das niet moeilujk hoor, auto opkrikken, wieldop eraf, wiel boven en beneden vasthouden en wrikken of je speling voelt.
zoja  of twijfel, vetdop van de naaf afwippen, splitpen uit de kroonmoer trekken, moer aandraaien met 29nm en kijken of het wiel mooi vrij loopt. Daarna splitpen terug plaatsen.
zonder moment sleutel kan ook, vastdraaien en daarna 1/5 slag losdraaien en daarna splitpen erin.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2021 17:58 - 15-03-2021 17:59 #193062 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
Die lagers afstellen is een simpel klusje, probeer of je het voorwiel zijdelings heen en weer kan bewegen, als dat kan kunnen ze iets strakker.
Demonteer het wiel en het kapje wat op de naaf zit, eronder zie je een grote moer met splitpen.
Verwijder de splitpen en draai de moer iets vaster, vervolgens kijken of het wiel nog goed 'loopt' en een nieuwe splitpen monteren als je de moer iets terughaalt.

Klaar is Kees of Hans

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.