- Berichten: 31
Mijn Amazon stuurhuis werkt niet helemaal lekker.
- Hans Havenaar
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
amazoncars.co.uk/
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sjef van Giersbergen
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Havenaar
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 31
Bedankt voor de snelle response. Ik vermoedde al iets in die richting. Het is een van mijn 'bottlenecks 'TE VAST' omdat ik altijd bang ben dat het dan niet goed is.
Nou is het zo dat ik geen Haynes boek heb. Wel het bekende onderdelen boek. Kan je me sturen door even die waarde aan te geven?
Ik heb wel een veerunster dus dat geeft mogelijkheden.
Heb je verder nog tips voor dat verwisselen van stuurkolom? bv Trek je de kolom via het interieur er uit? Moet eerst de HARDYschijf uit elkaar?
Even terzijde ik heb vreselijk afgezien om de PITMAN as van het stuurhuis los te krijgen. Man, wat zat dat kr**g vast zie foto.
Later dacht ik waarom moest dat ze nodig er af? Maar ja dat is restaureren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Havenaar
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 31
Bedankt voor de link.
Ga die vanavond bestuderen.
In mijn bericht aan Sjef gaf ik al aan dat het een hele strijd was de Pitman arm te 'lossen'
Ondanks een stevige poelietrekker was het nog een marteling, maar de aanhouder wint!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Het stuurhuis is gemakkelijk af te stellen; zet de wielen in de middenstand, los de contramoer op het stuurhuis en verdraai de stelbout tot je geen zwaar punt meer hebt.
In de middenstand mag het stuur een maximale speling van 15 graden hebben, is het teveel, de stelbout weer iets vaster zetten.
Zolang stellen dat er geen zwaar punt meer in de middenstand is en de speling niet groter dan de 15 graden. Krijg je dit niet meer gesteld, zijn de wormwielen etc
vermoedelijk versleten.
Vergeet niet het stuurhuis te vullen met dikke olie conform het instructieboekje!
Suces met sleutelen,
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Havenaar
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 31
Hartelijk dank voor je duidelijke instructies.
Gelukkig ben ik niet de enige die gestreden heeft met de Pitman arm.
Dit geeft troost
Hans, Goes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Havenaar
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 31
Wat zag ik daar in het hoekje een foto van jouw Pride & Joy een CABRIO!!!
Nooit in het echt gezien. Zelfbouw?
Hans, Goes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Havenaar
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 31
Ik ben er eens rustig voor gaan zitten en heb de hele video met aandacht bekeken.
Geen flitsen van hoe goed een ander dan wel is, maar rustig verder werken en toch hulpmiddeltjes aandragen.
Er zijn nog een paar videos die ik zeker ga bekijken als het zo ver is.
Bedankt,
Hans, Goes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.