17 maart Seizoensopening: Historische |Scheepswerf

Lees meer
01-02-2012 20:02 #110313 door Ruud Reniers
Zaterdag 17 maart Seizoensopening

Deze vindt plaats bij de Historische Scheepswerf C.A. Meerman te Arnemuiden, Zuidwal 63, 4341 CH Arnemuiden ( www.werfarnemuiden.nl ) . Dit is een scheepswerf uit 1786, waarop in haar bestaan meer dan 200 houten schepen, voornamelijk hoogaarzen, gebouwd zijn. In 1986 sloot de werf haar deuren; de gemeente Middelburg kocht de werf van eigenaar Jacobus Meerman en na een grondige restauratie werd in juni 2007 de Historische Scheepswerf C.A. Meerman geopend.

Op deze werkende museumwerf krijgen wij een rondleiding in kleinere groepen onder leiding van een gids, met een uniek kijkje achter de schermen. Hoe wordt er gewerkt aan onderhoud en restauratie, hoe gaan schepen op de helling, welke gereedschappen zijn er over de jaren heen gebruikt om schepen te bouwen en te onderhouden. Hoe ruikt pek, teer en hout? En waarvoor is het brandkot ……?

De bedoeling is dat iedereen met z’n klassieker komt, want we gaan proberen alle auto’s op de werf zelf te zetten, voor mooie foto’s. Vooraf is er koffie met de bekende Zeeuwse bolus, achteraf kunnen we met een drankje en een hapje bij kletsen over het wel en wee van ons rijdend materieel.
Tot 17 maart in Arnemuiden. (laat even weten of je komt).

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2012 08:09 #111771 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic 17 maart Seizoensopening: Historische |Scheepswerf
Foto's van de seizoensopening staan inmiddels op Picasa. Ook foto's van de andere evenementen kun je daar terug vinden!
Binnen de site van de VKV kom je er: Vereniging>regio Zuid-West tabblad activiteiten. Of gebruik de onderstaande link.

Het was weer erg gezellig en met een opkomst van zo'n 26 auto's wederom geslaagd.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2012 17:55 #111790 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic 17 maart Seizoensopening: Historische |Scheepswerf
Het was inderdaad een gezellige drukte, prima ontvangst en interessant onderwerp. Leuk om eens te zien hoe die oude schepen gemaakt werden. Weer zat mee, pas bij het naborrelen viel er wat regen. Alle Volvo's konden op de werf worden opgesteld, ook een oude Volvo uit 1946, natuurlijk een 6 cilinder zijklepper. Bedankt, Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.