Versleten drijfstanglagers?

Lees meer
21-09-2020 18:22 #190173 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic Versleten drijfstanglagers?
En verder niet meer op vakantie geweest ???
Heb nix meer van je vernomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2020 18:22 #190174 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic Versleten drijfstanglagers?
En verder niet meer op vakantie geweest ???
Heb nix meer van je vernomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2020 18:54 #190176 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Versleten drijfstanglagers?
Twan, je kunt even bij de berg bij Luik kijken?B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2020 19:51 #190178 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic Versleten drijfstanglagers?
Ja, de berg bij Tillf ken ik goed ! Daar kom ik met m'n Duett met Constructam caravan bèst aardig omhoog op de uiterst rechtse rijstrook !
Gewoon rustig aan en niets óverhaasten, de rit is per slot van rekening ook vakantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2020 20:33 #190180 door Willem Janssen
Beantwoord door Willem Janssen in topic Versleten drijfstanglagers?
Hoi Twan,

Jawel Twan, we zijn nog eens in de Ardennen geweest, op camping Dieupart bij Aywaille. Een aanrader en eigenlijk vlakbij. Klein stukje na de heuvel bij Tilff.

Ik heb inmiddels de distributie van de Volvo vervangen. Helaas was dat niet nodig. Het fiber tandwiel was nog in perfecte staat, maar heb het nu toch vervangen door een staal/alu combinatie. Daarnaast nog wat benzinelekkages gehad. De benzine leiding was doorgesleten ter plaatse van de bevestigingsklemmetjes onder de bodem. Ook opgelost.

En ik weet waar het tokkende geluid vandaan komt. Gelukkig vrij onschuldig. Het spruitstuk is blijkbaar ooit gemonteerd met de verkeerde onderlegringen onder de bouten. Op de plek waar uitlaat en inlaatpoort van het spuitstuk bij elkaar komt zit standaard een vrij brede naad. Daar hoort een dikke massieve ring op te zitten om de spleet te overbruggen. Nu zit er een te dunne ring op die vervormd is geraakt en waardoor het spruitstuk lekt langs de pakking. Dat maakt natuurlijk wat extra geluid. Waarschijnlijk is het spruitstuk daardoor ook een beetje krom getrokken. Binnenkort demonteren, spruitstuk laten vlakken, en alles weer erop. Hopelijk is het dan opgelost. Dan doe ik ook direct de klepsteeldichtingen vervangen (rook uit de uitlaat als ik de berg bij Tilff omláág kom ......) en een nieuwe thermostaat.

Leuk dat je ook een vintage caravan hebt! Mooi, een Constructam.

Groet,
Willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2020 11:11 - 22-09-2020 22:19 #190182 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic Versleten drijfstanglagers?
Hoi Willem, Ja, de camping Dieupart kennen we, zijn er ook al met de club (BOCC.be) geweest, is een mooie omgeving en làngs de Ourthe kun je mooi naar Aywaille lopen en in het dorp zijn diverse lekkere eetgelegenheden.
Mooi dat je het probleem gevonden hebt, dit had ik ook in het verdacht, een lekkend uitlaatspruitstuk , òf zelfs gescheurd, dit komt vaker voor, pas nog bij iemand met 'n Amazon geconstateert.
Voor het vervangen van de kleprubbers (alleen de inlaatkleppen) hoeft de kop er niet vanaf, ik heb daar een speciaal stukje gereedschap voor. Let wel op dat als je de kleprubbers koopt dat je de Viton uitvoering hebt, die zijn hittebestendiger, dichten béter en gaan ook langer mee.

Groet Twan.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2020 11:37 #190183 door Willem Janssen
Beantwoord door Willem Janssen in topic Versleten drijfstanglagers?
Dag Twan,

Ha, een Constructam Condor. Heel mooi.

De nieuwsbrief kan ik me niet herinneren. Maar ik wil graag even op de sleuteldag langskomen zaterdag, niet om te sleutelen, maar even kennismaken.

Voor de klepsteeldichtingen wilde ik de touwtjesmethode gebruiken. Touwtje door het bougiegat naar binnen proppen zodat de kleppen niet omlaagvallen.

Ik hoor graag of het doorgaat zaterdag. Mijn mob/app is 06 42757104, e-mail willem@kleinemeers.nl

Groet, Willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-09-2020 20:35 - 22-09-2020 22:28 #190185 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic Versleten drijfstanglagers?
Hoi Willem,

In verband met de Coronamaatregelen is voorlopig bezoeken van sleutelochtenden niet mogelijk, helaas.
Als de tijden zich beteren, zal ook weer méér mogelijk zijn.

Groetjes Twan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2020 13:04 #190188 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Versleten drijfstanglagers?
Willem bedankt voor de tip voor een leuke camping op niet al te grote afstand en mooi dat je het gevonden hebt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.