wie wil mij even helpen

Lees meer
29-03-2014 20:05 #139175 door Katja Bakker
wie wil mij even helpen is gemaakt door Katja Bakker
Ik heb vandaag helemaal zelf de radiator vervangen.. en het koelsysteem leeggelaten (kraantje motorblok open gedraaid)

dat is op zich allemaal goed gegaan.. ik heb de thermostaat ( die nieuw is) eruit gehaal om hem te testen.. echter er gebeurde niets toen ik hem in heet water legde. deze heb ik eruit gelaten. Ik heb alles weer gevuld. en ik kwam uit op iets meer dan 5 liter koelvloeistof. de auto met kachel vol open warm laten draaien. en zie dat het temperatuur metertje toch wel ver naar recht wijst.. ( het pijltje van het metertje gaan niet helemaal terug naar 0 als de motor koud is) tijdens het rijden wiebelt het pijltje zo'n beetje..
Zou iemand van jullie m'n werk eens willen nazien.. misschien heb ik iets fout gedaan...

Ik woon in Berg aan de Maas en ben bereid om tot bij jullie te komen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2014 20:53 #139176 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wie wil mij even helpen
Hoi Katja, het lijkt er volgens mij op dat je het wijzertje of achterliggende mechanisme tijdens (de-)montage iets hebt verbogen, waardoor hij enerzijds niet terug naar "nul" gaat en anderzijds te hoog aangeeft :(
Zou dat 't kunnen zijn? Ik heb zojuist zo'n metertje bekeken en kan t me eigenlijk niet echt voorstellen :?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2014 21:37 #139180 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic wie wil mij even helpen
dat idee heb ik eigenlijk ook..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2014 22:54 #139186 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wie wil mij even helpen
We hebben het toch over zo'n temperatuurmetertje met een vloeistof gevuld capillair naar het motorblok, he?!?
Aan zo'n metertje is niks te verdraaien en je kan m volgens mij ook niet op nul stellen met een stelschroefje of zo :?
Beetje vreemd verhaal, of het wijzertje zelf moet vlak bij t asje verbogen zijn; maar ja, dat gebeurt ook niet zo maar en dat had je waarschijnlijk wel gezien/gemerkt.
Ik vrees dat je toch nog een keer onder je dashboard mag kruipen :cry:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2014 18:34 #139204 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic wie wil mij even helpen
Ik denk zelf dat ik een beetje lomp ben geweest.. ik zal er nog eens onder kruipen. (begin er ervaring in te krijgen) en eens gaan zien of ik het pijltje weer zo krijg zoals het hoort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2014 23:37 #139227 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wie wil mij even helpen
Hoi Katja,

Dat het pijltje erg ver naar rechts wijst zou inderdaad kunnen komen doordat hij niet meer op nul staat bij een koude motor. Het wiebelen is inderdaad vreemd, dat kun je alleen krijgen als je ergens speling op hebt of als het pijltje over de wijzerplaat schaaft en los springt als de temperatuur stijgt. Als je wilt kunnen we er samen even naar kijken. Nog even wat anders, je schrijft dat je de thermostaat eruit hebt gelaten. Om de thermostaat zit een rubberen ring die voor de afdichting zorgt, zonder deze ring/thermostaat kan het zijn dat het flink gaat lekken. Misschien moet je dit nog even nakijken voordat je gaat rijden met de wagen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2014 18:49 #139240 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic wie wil mij even helpen
Ik zal het eens even in de gaten houden.. Ik ga vanavond meteen een nieuwe bestellen.. Ik bestel ook meteen de slang die van de radiator naar de waterpomp loopt.. Ik zag dat die ook niet al te best meer was

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.