Toekomst forum?

Lees meer
25-03-2009 10:15 #49787 door Lars Rengersen
Toekomst forum? is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Met de verbreding van de vereniging ben ik wel benieuwd hoe jullie denken over de rol, positie en toekomst van het forum. Nu is het nog redelijk overzichtelijk met vooral Amazon en P1800 talk en zo af en toe 140 en 164. Dat kon nog wel eens veranderen als er straks ook meer 240 / 740 instroom komt.</p><p>Mijn mening is dat (de structuur van) dit forum hier niet echt geschikt voor is. De zoekfunctie werkt erg slecht (een goede zoekfunctie kan gebrek aan structuur compenseren) en de site is niet doorzoekbaar met google als alternatief. Daar komt bij dat we erg veel geduld moeten hebben bij het tot stand komen van 'feature requests'. In mijn ogen goede ideeen uit 2007 liggen nog steeds te wachten op een reactie / actie.</p><p>Als je kijkt naar de opzet van een forum als www.volvo-forum.nl/index.php is dit in mijn ogen veel geschikter voor een bredere vereniging. Tegelijkertijd realiseer ik me dat het zomaar even installeren van een webforum, of met z'n allen overstappen naar volvo-forum ook niet de oplossing is. Er zit veel waardevolle informatie in de oudere topics en dit wil je niet verloren laten gaan en is lastig over te zetten. Bovendien is de kracht van een forum niet de techniek, maar (de kennis van) de mensen die reacties plaatsen.</p><p>Hoe kijken anderen hiernaar?</p><p>- Het huidige forum gewoon geschikt?</p><p>- Opnieuw beginnen met een schone lei in nieuwe structuur?</p><p>- Huidige oude inhoud overzetten naar een standaard forum pakket met meer mogelijkheden?</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover en wellicht de visie en schets van mogelijkheden van de webmaster.</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2009 12:32 #91672 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toekomst forum?
<p>Zoekfunctie verbeteren</p><p> </p><p>automatisch ingelogd zijn als je het forum aanklikt</p><p> </p><p>onderscheid maken in type auto</p><p> </p><p>plaatsen van foto's moet sneller en makkelijker kunnen en een groter veld om de foto te kunnen plaatsen</p><p> </p><p>foto bij een advertentie moet ook groter.</p><p> </p><p>Een knop om een reactie te kunnen kopieren en deze te gebruiken bij je reactie, nu is het plakken en knippen. Lukt thuis wel maar op het werk niet, is beveiligd.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2009 19:51 #91671 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Toekomst forum?
<p>Het valt te betwijfelen of de reacties op dit onderwerp veel zullen toevoegen aan de uitgebreide discussie over het forum die we hier nog maar kort geleden hebben gehad (zie "comateus" van Siang Phoa), maar goed, de tijd zal het leren. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2009 22:31 #91670 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Toekomst forum?
Deze club heeft het goed voor elkaar. Zonder meer. Vooral de onderdelenvoorziening is geweldig. Maar ook ik ben afkomstig van de V700V, en dit forum haalt het niet bij het forum van de V700V. Maar:

Ik denk niet dat dat zozeer ligt aan de webmaster oid. De zoekfunctie is ook helemaal niet zo slecht als sommigen hier beweren. Wat mij hooguit stoort, is het feit dat je niet kunt linken naar een draadje op dit forum. Vorige week stuurde ik Ben Flierman een mailtje, of hij wilde reageren op mijn draadje over het perfecte onderstel, maar ik kon hem geen link sturen. Dat vind ik jammer.

Wat mij veel meer opvalt, is dat de cultuur hier anders is als op andere fora. Een praatje pot is voor mij niet het hoogste goed, maar gezelligheid is hier niet. Waar mensen als Jeroen Haring op V700V uren kunnen mijmeren over de perfecte artiest/band voor op de snelweg, kom je hier niet veel verder als een melding van een regio evenement. Een discussie over mistlampen of verstralers blijft steken op de looks. Lichtopbrengst of duurzaamheid doen er niet toe, en dat terwijl de Amazon het o.a. al zo lang uithoudt door zijn duurzaamheid.

Het bezoek van veel mensen hier, komt op mij een beetje over als een klant/leverancier-verhouding. Men komt hier met een gerichte vraag, vindt antwoord en gaat weer. Waarschijnlijk heb ik het helemaal mis, maar het lijkt erop dat de bezoekers hun acties hier legitimeren middels de betaalde contributie. Volgens mij kan een andere opzet van de website heus wel helpen, omdat je de website hiermee toegankelijker maakt voor nieuwe aanwas. Maar of het een gedragsverandering van de oude garde teweeg zal brengen, betwijfel ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gerrit de Boer (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
26-03-2009 01:19 #91669 door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic Toekomst forum?
Beste mensen, ik lees nu al een aantal jaren het forum. Pik er uit wat ik nodig heb. Plaats soms een reactie, maar van oeverloos....... hou ik niet. Dat het soms alleen een technisch onderonsje is ben ik wel met Edo eens. Wat meer met elkaar discussieren/praten over onze mooie auto's lijkt voor dit forum best eens aardig. Ik heb niet voor niets 2 weken gepleit voor artikelen over de auto's van leden. Het moet niet altijd zo technisch te zijn. En Edo ik ben "oude garde" (67), maar wil graag meer als alleen maar een gerichte vraag, daar heb ik mijn techneut voor. O ja, waar heb eerder kritiek op het forum gelezen? O ja, dit forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2009 18:48 #91668 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Toekomst forum?
Als redactielid kan ik melden dat er veranderingen aankomen voor zowel de site als het forum. Dat heeft echter veel voeten in de aarde, maar het komt eraan!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2009 22:42 #91667 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Toekomst forum?
<p>Super om te horen!</p><p>Misschien vind ik dat nog wel het belangrijkste om te weten. Als het was geweest, we zien alle suggesties maar doen er niks mee, was het ook goed geweest, ook duidelijkheid.</p><p>Dat er wel wat gaat gebeuren is natuurlijk helemaal mooi. Kunnen jullie al een tipje van de sluier oplichten? Ik zou het zelf erg leuk vinden om wat te horen van de visie vanuit waar er ontwikkeld wordt en wat er dan gaat komen. Zoals ik reeds eerder heb aangeboden, wil ik hier eventueel ook graag in meedenken. Al dan niet hier live op het forum of "offline".</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2009 23:44 #91666 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Toekomst forum?
Ik ben er niet zelf mee bezig, Lars. Inhoudelijk weet ik er niet genoeg vanaf.

Alles sal reg kom!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2009 18:06 #91665 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic Toekomst forum?
<p>Ongelooflijk, die aanhoudende kritiek op dit forum.</p><p>Dit forum haalt het niet bij dit forum en niet bij dat forum en als ik dan ga kijken is het snert.</p><p>Urenlang mijmerer over de artiest op de snelweg mag best, maar je mag toch ook een keer even uitgepraat zijn? </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2009 22:22 #91664 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Toekomst forum?
<p>Daarom heet het ook een forum, lekker ouwenelen, mijn zoon zit op hyves, mij te popie jopie dus vindt ik het prettig om een beetje te ouwenelen op een forum. En als een onderwerp mij niet boeit dan open ik hem ook niet, alhoewel als er een behoorlijke hoeveelheid reactie op is dan wordt ik toch wel nieuwsgierig en ik denk u ook meneer van bussel anders bent u niet op de hoogte van het urenlange gemijmer. </p><p> </p><p>En trouwens de laatste topic was van 26-3-09 en wie slingert hem weer aan...............................</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.