indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...

  • Thejoh Zomer (GAST)
  • Thejoh Zomer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2010 10:46 #49145 door Thejoh Zomer (GAST)
indeling nieuw toegelaten typen met motortypes... is gemaakt door Thejoh Zomer (GAST)
<p>Zoals bekend, zijn na de laatste ALV nieuwe typen Volvo's van harte welkom bij onze vereniging. We moeten dus ook de invoer van de typen aanpassen bij het persoonlijk profiel. Dat vereist uitbreiding van de keuzemogelijkheden zowel bij autotype als bij motortypes. Hier een eerste voorzet voor autotypes: 66, P242, P244, P245, P262, P264, P265, 343, 3445, 360, 744, 745, 704, 764, 440, 460, 480. Ben ik compleet? Graag aanvullingen. Dan de motortypes die erbij horen. Wie wil dat uitzoeken? Graag z.s.m. zodat de lijst kan worden gecompleteerd en operationeel gemaakt kan worden. </p><p>Bedankt vast!</p>

Thejoh Zomer, vicevoorzitter VKV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-03-2010 13:51 #95007 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
<p>Dat zijn heel wat mogelijkheden. Ik wil wel een poging wagen. Waar wil je ze hebben?</p><p> </p><p>66: BB110E, B130 (allebei Renault moteren)</p><p>240-260 serie: B20A, B20F, B19A, B19K, B200K, B200F, B21A, B21E, B21F, B21ET, B23A, B23E, B23F, B230A, B230K, B230KH, B230F, B230E. V6 motoren, PRV: B27A, B27E, B27F, B28A, B28E, B28F. D24 (Volkswagen diesel)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-03-2010 14:00 #95006 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
<p>700, 760 en de 780 Bertone natuurlijk niet te vergeten: B19E, B19ET, B200K, B200E, B200ET, B200F, B200FT, B200G, B23E, B23F, B23FT, B230A, B230E, B230ET, B230F, B230FT, B230FB, B230G, B230GT, B230K</p><p>16V: B204E, B204FT, B204GT, B234F</p><p>V6: B28A, B28E, B28F, B280E, B280F.</p><p>Diesel: D24, D24T, D24TIC</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Thejoh Zomer (GAST)
  • Thejoh Zomer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2010 19:20 #95005 door Thejoh Zomer (GAST)
Beantwoord door Thejoh Zomer (GAST) in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
<p>Heren,</p><p>Ziet er al indrukwekkend uit. Compleet voor de 200, 700 en 66 serie?</p><p>Dan nog de 300 en 400 serie graag.. </p>

Thejoh Zomer, vicevoorzitter VKV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-03-2010 08:18 #95004 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
<p>Poging tot 340360 overzicht: B14, B172 (Renault), B19A, B19K, B19E, B200K, B200E, D16 (diesel).</p><p>Van de 400 weet ik echt niks.</p><p> </p><p>Er zijn nog wel wat exotische import 240's denkbaar, zo was er een 4 cil diesel (D20) in Finland en een hele kleine redblock (B17A) in Israel. De B200E en B19E hoort er ook nog bij, werden in Itali&euml; en andere landen met <2.0 belastingregels geleverd.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-03-2010 09:07 #95003 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
<p>Sorry, de D20 is een 5 cilinder diesel (&eacute;&eacute;n minder als de D24).</p><p> </p><p>De 340 D16 was een Renault blok.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2010 21:02 #95002 door
<p>Beste Thejoh,</p><p>Je zou hier intussen ook alle vierwiel aangedreven volvo's aan toe kunnen voegen zoals:</p><p>- L3304 (B18);</p><p>- L3314 of C202(B18, verschil zit in civiel of militair) (evt. de voorloper L2304 met B16);</p><p>-TGB11 of C303(B30, verschil zit in ciel of militair)(tevens nog wat varianten hierop zoals TGB1111, TGB13, TGB1314 ,1317 en TGB20 welke civiel nog verder bekend staan als C304 en C306);</p><p>-Sugga (ook bekend als TPV en TP21, B36 blok (of die codering overigens helemaal juist is weet ik niet)).</p><p>Mocht je er vragen over hebben dan hoor ik het graag. </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2010 15:39 #95001 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
<p>Hier staat in ieder geval en aardig overzicht van de verschillende motoren:</p><p> www.volvoclub.org.uk/history/engines_search.php </p><p> </p><p>Onder" production statistics" staat ook nog aardige info: wat mij bijvoorbeeld verbaast is dat de 400 geleverd werd met B16, B18 en B20 motoren?</p><p> </p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2010 11:07 #95000 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic indeling nieuw toegelaten typen met motortypes...
Die aanduiding bij de 440 slaat op Renault-motoren, ze hebben dan ook wat andere letters achter de 16, 18 en 20 staan. Was nog gebruikelijk om de B van benzine te laten volgen door cilinderinhoud. De 340 had ook nog een B14.Overigens is het natuurlijk heel gezellig om met elkaar zo te bomen over alle mogelijke typen en motoren. Compleet wordt het nooit. Dit soort gegevens is natuurlijk bij Volvo in Zweden of Beesd beschikbaar en op te vragen. In verschillende naslagwerken (gesponsord door Volvo), o.a. van Lindh, staan al complete productie-overzichten tot dat moment, met motortype, carrosserie, versnellingsbak, aantallen per jaar etc. Het boek Volvo Gothenburg Sweden (1996) van Christer Olsson bevat productietabellen tot 1996 (iets minder gedetailleerd). Maar daarmee heb je al een goede basis. Die boeken zijn ook binnen de club bekend en beschikbaar, sterker: ze zijn indertijd ook verkocht via de vereniging.Ook is het nodige aan overzichten te vinden op de websites van andere brede Volvoverenigingen (zoals Volvo Owners Club UK).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.