Enkele forum-ideetjes

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-08-2006 00:33 #51948 door Vincent Kroese (GAST)
Enkele forum-ideetjes is gemaakt door Vincent Kroese (GAST)
Mooi dat de site weer in de lucht is. Het forum oogt in ieder geval een stuk overzichtelijker. Toch nog een paar kanttekeningtjes of dingen waarvan ik denk dat ze de site/forum ten goede komen, al weet ik niet of alles even uitvoerbaar is en kan ik me voorstellen dat jullie voorlopig weer even liever aan Volvo's sleutelen dan aan een website!


Foutje:
- Bij sommige berichten zie ik in de antwoorden niet meer dan 2,5 regels tekst, dan stopt het gewoon halverwege. Is dit een foutje? Volgens mij gebeurt het alleen bij hele oude berichten, van bijv 2002 of 2001. Een voorbeelbericht: www.v44.nl/main.php?mi_key=2&mi_value=62...hap&mi_sitelocator=1
Of ben ik de enige die hier last van heeft?

Verbetering:
- Zou het niet mooier zijn om de topic-onderwerpen te sorteren op 'datum laatste reactie' in plaats van zoals nu 'datum start topic'. Ik merk nu namelijk dat wanneer je bijvoorbeeld iets zoekt over banden je erg veel oude vaak handige topics vind via de zoekfunctie, maar als je dan toch nog een aanvullende vraag hebt ben je eigenlijk genoodzaakt NOG een nieuw 'bandentopic' aan te maken, immers op een reactie op zo'n oud topic zul je nagenoeg geen reacties meer krijgen. Als de topics automatisch bovenaan de lijst komen als er een nieuwe reactie geplaatst is omzeil je dit probleem, en voorkom je dus ook meteen dat er zeeeeeeer veel topics over dezelfde onderwerpen beginnen te ontstaan (wat nu eingelijk al een beetje gebeurd is). Zo krijg je dus meer vaste topics over bepaalde onderwerpen met daarin zeer veel informatie, wat het overzicht ook weer ten goede zou moeten komen.

Verder hulde voor de nieuwe site!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-08-2006 14:41 #82041 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Enkele forum-ideetjes
Dat niet-leden niet meer kunnen posten is wel jammer ja. Nu lijkt het net alsof mensen gestraft worden omdat ze geen lid zijn, terwijl de leden op deze manier ook bepaalde kennis mislopen. Een forum zal denk niet veel mensen over de streep helpen om lid te worden. Misschien is een 'gast' account voor niet-leden een optie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2006 22:50 #82040 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Enkele forum-ideetjes
ik sluit mij aan bij Vincent, en vind het uitsluiten van niet-leden tot
forum een te betreuren achteruitgang. Hou eerst enquete bij V44-leden
forumbezoekers, en beslis daarna. Ik stem voor toegang niet-leden tot forum; eigenlijk ziet men nu reeds de gevolgen: er is beduidend minder activiteit op nieuw forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.