Mailtje bij nieuwe reactie op onderwerp

Lees meer
26-12-2006 14:01 #51625 door Lars Rengersen
Mailtje bij nieuwe reactie op onderwerp is gemaakt door Lars Rengersen
<p>De knop "Reacties laatste 7 dagen" helpt mijns inziens al enorm om oude discussies levend te houden en geen nieuwe onderwerpen te starten die over bijna hetzelfde gaan.</p><p>Toch blijft de verleiding volgens mij aanwezig om een nieuw onderwerp aan te maken, zodat dit weer bovenaan staat en er veel vers gereageerd wordt.</p><p>Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het terugkoppelen van bevindingen of de uiteindelijke oplossing op vragen in forumberichten door de initiator.</p><p>Daarom heb ik twee voorstellen voor verbetering. Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken.</p><p><strong>1. Toon standaard de onderwerpen met de nieuwste reacties bovenaan</strong></p><p>In plaats van een knop met "Reacties laatste 7 dagen" zou ik willen pleiten om de onderwerpen in het forum altijd te sorteren op volgorde van laatste reactie, dus meteen als je op de link forum klikt in het menu. Je krijgt dan namelijk automatisch de nieuwe onderwerpen ook hoog in deze lijst. De knop "Reacties laatste 7 dagen" zou dan een knop kunnen worden met "Nieuwe onderwerpen laatste 7 dagen", voor als mensen alleen de nieuw geplaatste onderwerpen willen zien. In mijn ogen blijven de actieve discussies dan altijd bovenaan en dit zal terugrapporteren op hetzelfde onderwerp stimuleren en het openen van een parallelonderwerp voorkomen.</p><p><strong>2. De mogelijkheid om een mailtje te krijgen als er een reactie komt op een onderwerp waar jij op gereageerd hebt.</strong></p><p>Deze functionaliteit was volgens mij al aanwezig in het oude forum. Ik zou het erg handig vinden om een mailtje te krijgen zodra er na mij in een onderwerp gereageerd is. Dus ook als ik niet de starter ben van de discussie. Wel vind ik dat je dit bij het plaatsen van je reactie moet kunnen aangeven of je dit wilt.</p><p>Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken en of dit eventueel geimplementeerd zou kunnen worden.</p><p>Een goed uiteinde.</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2006 14:48 #83429 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mailtje bij nieuwe reactie op onderwerp
<p>Nog even als aanvulling op mijn eerste punt. In die nieuwste reacties bovenaan bedoel ik dan inclusief de nieuwe onderwerpen nog zonder (aanvullende) reacties.</p><p>Ik zag dat als je nu de knop "Reacties laatste 7 dagen" gebruikt, dat de nieuwe onderwerpen zonder reacties niet worden meegenomen.</p><p>Dat zou in mijn voorgestelde functionaliteit wel het geval zijn.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2006 14:56 #83428 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Mailtje bij nieuwe reactie op onderwerp
<p>Heel goed idee. Alleen is er bij punt 1 volgens mij een probleem. Als je nu de reacties van de laatste zeven dagen laat zien, staan daar <em>niet </em>de topics bij waarop nog niet gereageerd is! Met de nieuwe regeling zou dit dus betekenen dat er minder snel gereageerd wordt op nieuwe topics. En dat zou jammer zijn... Wellicht (hopelijk) kan dit aangepast worden.</p><p> </p><p>Overigens blijven berichten over het forum steeds weer terugkomen, vaak met dezelfde op- en aanmerkingen. Dat moet bij het bestuur toch ook opvallen? En gelukkig worden sommige ideeen ook opgepakt en wordt het forum aangepast. </p><p> </p><p>Ik wil ook niet steeds oude koeien uit de sloot gaan halen, maar als ik dan toch nog een suggestie mag doen: maak het huidige forum statisch en toegankelijk met de (op zich goede) zoekfunctie. Maak vervolgens een nieuw (phpbb) forum aan dat zowel optisch als qua gebruiksvriendelijkheid voldoet aan de maatstaven van deze tijd (ipv 1995) en je bent van het hele "gezeik" af.</p><p> </p><p>En ook een modern forum is prima te integreren in een website. Een goed voorbeeld daarvan is het Volvo Forum:</p><p> www.volvo-forum.nl </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.