Forumvragen

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-10-2007 12:17 #50885 door Bas Kooijman (GAST)
Forumvragen is gemaakt door Bas Kooijman (GAST)
In vergelijking met andere fora, vallen mij een paar dingen op.

Ik ben sinds twee weken regelmatig hier te vonden, maar vindt niet echt wat ik zoek. Is er zoiets als een technische online vraagbaak? En zo ja, zie ik die dan niet omdat ik geen lid ben?

Wat krijg ik uberhaupt meer aan digitale toegang (behalve VOD), als ik lid ben, of is wat ik hier zie alles?

Er is al in 2002 besloten (als ik het goed begrepen heb) het 164-register op te laten gaan in de V44-vereniging. Het is nu 5 jaar later en de informatie is op zijn minst beperkt te noemen.
Bij wie kan ik hierover vragen stellen en wie kan me (de inmiddels aanwezige 164register) informatie leveren zodat ik desnoods een eigen 164 forum kan creeren?

Wie is de moderator van dit forum? Omdat ik geen eigen berichten kan wijzigen, zou ik graag weten wie me kan vertellen waarom. (tevens is dit al gepost door iemand anders, maar blijft de vraag onbeantwoord).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2007 19:26 #86829 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Forumvragen
<p>Hallo naamgenoot!</p><p> </p><p>Technische online vraagbaak: die is er wel (alleen voor leden), maar is nog niet erg uitgebreid. Het forum is eigenlijk de online vraagbaak ;-) En bij het VOD is een CD-ROM te koop met daarop zeer veel technische informatie. Een aanrader!</p><p> </p><p>Op het gebied van de 164 is inderdaad nog weinig te vinden. Hier wordt wel aan gewerkt!</p><p> </p><p>De moderator van dit forum is Harry Loof. Hij is tevens de webmaster van de site. Je kunt hem mailen met vragen op webmaster@v44.nl </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-10-2007 21:26 #86828 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Forumvragen
Ah, dank voor het antwoord.
Ik begrijp dus dat er meer is dan ik als gast zie, maar dat de info over de 164 nog steeds beperkt is.

Stel dat ik de CD-rom al heb (wat het geval is trouwens) en ik moet rond de 50 euri dokken voor lidmaatschap, zou je dat zelf dan overwegen, los van de mogelijkheden van sleuteldagen en andere evenementen.
Ik bedoel, is het, als ik iets specifiek van de 164 wil weten, de (financiele) moeite waard om lid te worden?

Het forum, hoe goed bedoeld ook door een ieders bijdragen, is wat mijn 164 aan gaat , behoorlijk beperkt en er wordt niet zo heel erg veel gebruik van gemaakt, als ik het zo bekijk.
De kunst is natuurlijk om precies 1 antwoord te krijgen, wat nog het juiste is ook.......;-)

Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen, aangaande de invoeging van de 164-gegevens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2007 21:49 #86827 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Forumvragen
<p>Ik ben van mening dat je niet alleen lid wordt van een vereniging om meer te weten te komen over je auto (hoewel dat zeker een grote rol speelt), maar ook omdat je graag bijdraagt aan het in stand houden van een stukje historie: jouw Volvo en die van vele anderen. En de mens heeft nu eenmaal de drang om ergens bij te willen horen. Was dat vroeger de kerk (als vanzelfsprekendheid), tegenwoordig zijn velen op zoek naar houvast en komt men samen in allerlei praatgroepen, cursussen, spirituele meetings, reisverenigingen etc.... Kortom: lid zijn van zo'n grote vereniging als de V44 Vereniging geeft gewoon een goed gevoel. Samen staan we sterk en zorgen dat onze Volvo's op de weg blijven!</p><p> </p><p>De V44 Vereniging zorgt ook voor een gezonde onderdelenmarkt, door de prijzen met het eigen Volvo Onderdelen Depot (VOD) op een 'normaal' niveau te houden. </p><p> </p><p>Toegegeven, over de 164 is nog niet veel te vinden op de website en ook op het forum voert vooral de Amazon de boventoon. Maar stel vooral je vragen. Er is bijna altijd wel iemand die je kan helpen.</p><p> </p><p>Kom vooral ook eens naar de Volvobeurs (<a target="_blank" href="www.volvobeurs.nl">www.volvobeurs.nl). Binnenkort is het weer zover. Vaak is er dan ook een aantrekkelijke korting wanneer je lid wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-10-2007 22:17 #86826 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Forumvragen
Ja, het nut van lid worden van een vereniging is me duidelijk, ik ben al lid van de volvo700vereniging, vanwege mijn 940. Zeer nuttig, om de ook door jouw genoemde redenen.

Daarom zei ik al, <span style="font-weight: bold;">los van de door jouw genoemde argumenten</span>, is er voldoende 164-info beschikbaar, om mijn lidmaatschap de moeite waard te noemen.

De VKB (die bedoel je toch?) ben ik nog over aan het nadenken of ik er zal zijn.
Overigens schijnt mijn 164 daar vorig jaar te koop gestaan te hebben, maar ik hetb er nog geen bewijs van kunnen vinden. (kenteken XT-BN-xx, kleur: 115)

Ik ben tevens nog aan het nadenken of ik de 164 voor langere tijd zal gaan houden, of slechts ter overbrugging (mijn 940 staat te koop), maar er moet wel een hoop aan gebeuren.
Alle rubbers van de voor en achterwielophaning zijn aan vervanging toe.......effe sparen dus.
(los van een dashboard waar alle lampjes in branden die uit horen te zijn tijdens het rijden, schudden op gas, rotte bedrading en een hele berg optisch onderhoud.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2007 23:00 #86825 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Forumvragen
<p>Bas (Kooijman) is te bescheiden, op forum V700 heeft hij de status "moderator" dwz dat hij de bevoegdheid heeft om te redigeren en anderszins te intervenieren. Deze functionarissen (meervoud) zijn nodig omdat de interactie op dat forum veel groter is, ook veel directer hetgeen er wel eens toe leidt dat een conversatie een te politieke of religieuze wending neemt. In die gevallen en in de gevallen van moreel grensoverschrijdend gedrag kan en moet een moderator ingrijpen. Maar er zijn ook gezellige draadjes zoals dagsluiting of opening die standaard na zo'n 80 reacties gecoupeerd worden, anders moet je je door 1000 + reacties doorworstelen. Dat laatste hoeft niet, aangezien je de mogelijkheid tot instellen hebt om de laatste reactie eerst te zien, bovendien kan je zien wie die gepost heeft en dat kan gunstig werken op de interactie. Op dit forum is de interactie zodanig dat de functie van moderaor overbodig is.</p><p>Maar goed, hij heeft een punt dat er op deze site heel weinig info te vinden is over de 164. Met alle antwoorden op vragen sinds v44 online is, moet er toch een makkelijk toegankelijke vraagbaak te maken zijn? Om een voorbeeld te noemen: de vraag over de steek van de Amazon heb ik de afgelopen jaren al minstens vijf keer voorbij zien komen. Blijkbaar lukt het niet om het antwoord 123 te vinden. En dat ligt niet aan al diegenen die hun kennis met anderen delen, maar aan de opzet van het forum. Hou me ten goede, in die materie ben ik geen expert, slechts gebruiker van meerdere forums.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-10-2007 23:21 #86824 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Forumvragen
Dank Siang.

Ik zie wellicht niet alle mogelijkheden op dit forum, wegens de status GAST, maar vraag me af &oacute;f er, of waar&oacute;m er geen technische vraagbaak is.

Voor diegene die zich afvragen wat je ermee moet, staat op de volvo700verenigingssite een voorbeel, enwel achter deze link: www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/10769
Je kunt je gewoon als bezoeker (zonder te registreren) een heel eind komen, maar bepaalde delen zijn afgeschermd en derhalve alleen voor leden toegankelijk.

Het is ideaal in geval van veel voorkomende vragen. Over het voorbeeld van Siang, daar hebben we een hele reeks pagina's van gemaakt, met alle typen Volvo-velgen en bijbehorende accessoires (wielmoeren al dan niet met slot) en artikelnummers. Tevens van elke velg een plaatje en bij enkele voorzien van een foto hoe ze op een 9 of 7 serie staan.
Tevens staat elke velg met naam in een begrippenlijst, zodat er (als iemand die naam noemt op het forum) er een vraagtekentje bij komt, waarmee je direct naar de pagina met info kan.

Superhandig en voor zover ik het als beginnend v44-forummer, op deze site een groot gemis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2007 21:08 #86823 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Forumvragen
Dat is inderdaad een mooi stukje werk Bas! Zeker iets om te onthouden voor deze site!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-10-2007 22:08 #86822 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Forumvragen
De credits komen niet geheel mij toe, we zijn met een moderator of 6 bezig de handel in een goede vorm te gieten. Beslissingen nemen we meestal democratisch, gebonden door technische mogelijkheden.

Met het resultaat ben ik zeer tevreden, en gelukkig vele forumbezoekers met mij.
Bedankt voor de positieve feedback.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.