Gabriel schokbrekers
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2007 19:12 #50705
door Marcel van Genderen (GAST)
Gabriel schokbrekers is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Hallo heeft iemand van jullie we eens van gabriel schokbrekers gehoord? komt volgens mij uit America , is dit vergelijkbaar met Koni?</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
15-12-2007 23:56 #87666
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Gabriel schokbrekers
ik heb ze ook achter gehad maar toen ik ze vervangen had voor de rode koni's voelde ik een groot verschil. geef mij maar de koni's.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 09:50 #87665
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Gabriel schokbrekers
Goedkoop B-merk. Koni en Bilstein zijn veel beter.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2007 10:03 #87664
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Gabriel schokbrekers
De beste schokbrekers, en zoals dat gaat de duurste, zijn de Bilsteins en Koni's. Bilsteins zijn gasschokbrekers en Koni oliegevuld. Beide gaan veel en veel langer mee dan Gabriel, Monroe, Sachs. De rode Koni is overigens voor de Ama en 1800 niet meer nieuw leverbaar. Daarvoor in de plaats is de zwarte classic instelbare Koni gekomen. In zijn 'zachtste' stand is deze zo'n 25% harder geveerd als de oude rode Koni. Bilsteins vind ik persoonlijk wat te hard geveerd aan de achterzijde en dan vooral onder de 1800's, maar andere rijders zweren er weer bij. Bij de Koni vind ik de instelbaarheid een groot pluspunt. Ik heb ze onder mijn ES zitten en ze voor iets harder ingesteld als achter. Dat vind ik het lekkerste sturen na wat geexperimenteerd te hebben met de instellingen. De gasschokbrekers van Bilstein zorgen ervoor dat je auto iets hoger op zijn poten komt te staan omdat ze constant onder druk staan.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 11:48 #87663
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Gabriel schokbrekers
<p>Op de Duitse E-bay staan op dit moment nieuwe originele Volvo schokbrekers te koop voor katterug en Amazone. Direct kopen prijs € 125,- per set van 4 stuks ( 2 voor en 2 achter) Hier komen wel nog de verzendkosten bij. ( ong. € 7,-). Hoe de kwaliteit van deze schokbrekers is, weet ik niet maar ik mag toch aannemen dat dit de goeie Volvo-kwaliteit betreft. Of heeft iemand andere info over deze schokbrekers ??.</p><p>m.vr.Volvo gr. </p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2007 12:39 #87662
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Gabriel schokbrekers
<p>Volgens mij zijn de originele Volvo schokbrekers van Monroe. Minder slecht als Gabriel, maar haalt het niet bij Koni en Bilstein. De Monroe's zaten er voor onder bij mijn ES. Toen ik hem kocht zaten ze er 2 jaar onder volgens de bon, 2 jaar later waren ze totaal op. Weliswaar de 1e 2jaar in California mee gereden, maar toch.</p>
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 19:17 #87661
door Rob Kooi (GAST)
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Gabriel schokbrekers
Neem nou gewoon maar Bilsteins. Is gewoon top.
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77