nieuwe bussen draagarm 544
- Bezoeker
-
18-12-2007 23:53 #50696
door
nieuwe bussen draagarm 544 is gemaakt door
<p>hallo
de bussen van de draagarm van mijn katterug moeten dringend vervangen. ondanks dat ik deze klus nog nooit gedaan heb wil ik het toch zelf klaren en met de gevonden info op dit forum zal het ook wel lukken. ik heb eens op het forum rondgesnuffeld maar meestal heeft het betrekking op een amazon. vorige week heb ik geprobeerd de moeren los te draaien maar dat lukte maar bij 1 moer omdat ik, liggend onder de auto geen kracht kon zetten. morgen ga ik bij een kennis (met smeerput) nog ns proberen. heb alle moeren trouwens meteen gedoopt met kruipolie. nu mijn vraag: bij de amazon heeft mn het steeds over de moer en de bout. is de bevestiging bij een 544 hetzelfde als bij een amazon? volgens mij zit er bij de kat GEEN bout maar is het een soort draadeind met aan beide kanten een moer. klopt dit?
alvast bedankt voor de reacties.
roel</p>
de bussen van de draagarm van mijn katterug moeten dringend vervangen. ondanks dat ik deze klus nog nooit gedaan heb wil ik het toch zelf klaren en met de gevonden info op dit forum zal het ook wel lukken. ik heb eens op het forum rondgesnuffeld maar meestal heeft het betrekking op een amazon. vorige week heb ik geprobeerd de moeren los te draaien maar dat lukte maar bij 1 moer omdat ik, liggend onder de auto geen kracht kon zetten. morgen ga ik bij een kennis (met smeerput) nog ns proberen. heb alle moeren trouwens meteen gedoopt met kruipolie. nu mijn vraag: bij de amazon heeft mn het steeds over de moer en de bout. is de bevestiging bij een 544 hetzelfde als bij een amazon? volgens mij zit er bij de kat GEEN bout maar is het een soort draadeind met aan beide kanten een moer. klopt dit?
alvast bedankt voor de reacties.
roel</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Flierman
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-12-2007 19:54 #87716
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic nieuwe bussen draagarm 544
Roel, misschien zul je even moeten toelichten welke moeren "<em>de moeren</em>" zijn en waar "<em>de bus</em>" zit. De ophanging heeft er meerdere... Vooras? Achteras? Boven? Onder? Hier is een overzicht vd bussen voor (o.a.) 544 :
www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-polyurethaan.html
tinustuning.nl
- Bezoeker
-
19-12-2007 22:21 #87715
door
Beantwoord door in topic nieuwe bussen draagarm 544
sorry, helemaal vergeten. het gaat om de vooras. boven en onder. ik wil ze vervangen met PU-bussen.
- Leo Staats
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-12-2007 22:45 #87714
door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic nieuwe bussen draagarm 544
<p>De wielophanging van de 544/ Duett is heel anders dan de Amazon. De PV heeft een fuseepen.</p><p>De enige rubber busssen zijn die in de onderste draagarmen aan de binnen zijde. (2 x2). De rest zijn stalen bussen met smeernippels.</p><p>Het gebruik van hardere PU bussen in plaats van de 4 rubber bussen verbetert de wegligging: straker sturen.</p><p>Met de buitenste bussen van de bovenste wieldraagarmen wordt de wieluitlijning afgesteld.</p><p>Het is zeker aan te raden om de werkplaatshandboeken aan te schaffen. Onder andere verkrijgbaar bij het V44 VOD op papier of CD Rom.</p><p>Zover ik weet zijn alle delen nog te koop. Nog een tip gebruik goed apssende doppen/ ringsleutels. Eea kan flink vast zitten. Regelmatig doorsmeren van de bussen en de fuseepen verlengt de levensduur aanzienlijk.</p><p> </p><p>Succes! leo</p>