Voorveren vervangen als de complete voortrein op de werkbank lig
- Marcel Jansen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2008 14:39 #50575
door Marcel Jansen (GAST)
Voorveren vervangen als de complete voortrein op de werkbank lig is gemaakt door Marcel Jansen (GAST)
<p>Goeie middag, ik ben een voortrein kompleet aan het reviseren en ben nu weer aan het opbouwen. Het moet volgens mij mogelijk zijn om de veren al te monteren, maar voor veerspanners is geen ruimte!. Iemand ervaring hiermee? </p><p>Alvast bedankt, Marcel </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-02-2008 14:51 #88320
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Voorveren vervangen als de complete voortrein op de werkbank lig
Uitgaande van een amazon: De laatste keer dat ik zoiets gedaan he zat de as nog onder de auto. Ik heb wel even moeten duwen met een klein krikje. Verenspanners gaan niet langs de biutenkant. Probeer, als je twee losse, hebt ze eens langs de binnenkant te monteren.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-02-2008 16:36 #88319
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Voorveren vervangen als de complete voortrein op de werkbank lig
<p>Beste Marcel,</p><p>Ik zou dit niet proberen. Grote kans dat je de veer om je oren krijgt. Waarom niet monteren als de vooras eronder zit? Dan met een krik onder de onderste draagarm, krik langzaam laten zakken en door het eigen gewicht van de auto de veer op zijn plaats duwen. Veel veiliger.</p>
- G. De Ceuninck
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2008 20:20 #88318
door G. De Ceuninck
Beantwoord door G. De Ceuninck in topic Voorveren vervangen als de complete voortrein op de werkbank lig
<p>ja dat kan </p><p>eerst de schokdempers er uit sleutelen</p><p>je plaast een draadstang op de plaats van de schokdemper , draadstang zeker diameter 10 of 12 en 60 of 70 cm lang</p><p> Door het bovenste gat ;dwars door de veer naar de onderen ;door de plaat aan de onderzijde ;daar plaats je boven en onder</p><p>een paar groote stevige rondelen en moer en een tegenmoer aan de onderzijde.En schroef de draadstang goed aanlangs de bovenzijde.</p><p>Dan kan je onder en boven de draaigewrichten losshroeven</p><p>Nog de moer op draadstang los schroeven tot dat de veer los is </p><p>voor de nieuwe veer in omgekeerde volgorde </p><p> veel sleutel genot </p>
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 21:20 #88317
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Voorveren vervangen als de complete voortrein op de werkbank lig
<p>Waarom moeilijkl doen, onder auto is beduidend eenvoudiger ( gewicht) om eerst de vooras te monteren en dan deze onder de auto op te bouwen.</p><p>Denk ook aan de afstel shims die waarschijnlijk onder de vooras zitten, ik zeg waarschijnlijk want het hoeft niet, bij het demonteren ben je ze tegen gekomen of niet, als je ze wel bent tegen gekomen dan weer op de zelfde plaats monteren, anders krijg je de auto niet goed uitgelijnt .</p><p>Vriendelijke groeten Kees Vos Bennekom</p>