Afstelling zwarte koni's
- Theo Rutten
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 07:16 #50572
door Theo Rutten
Afstelling zwarte koni's is gemaakt door Theo Rutten
<p>Ik heb onlangs een paar nieuwe Koni classics gekocht (voor de voorkant aan mijn Amazon)</p><p>Maar ik geraak er maar niet uit hoe ik ze moet afstellen...</p><p>Waarvoor dienen de 2 gaatjes vanboven in de schokdemper, ik had iets gelezen dat je daar een schroevendraaier moet insteken, moet dit om de "beschermhuls" die aan de schokdemper stang zit er af te halen, en kan men zo het witte plastic ringetje eraf halen?</p><p>Ik kreeg de beschermhuls er dus niet af, en heb het ringetje er zo kunnen afhalen, dan zou men de schokdemper moeten induwen, en dan 720 graden kunnen draaien... Maar ik voel niet echt een aanslag, ik kan er wel aan blijven draaien zolang ik wil, en ik voel precies niet echt een verschil in demping...</p><p>Wie kan mij zeggen hoe ik precies te werk moet gaan?</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 17:32 #88332
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Afstelling zwarte koni's
Die gaatjes zitten erin om daardoor met een dunne schroevendraaier of iets dergelijks het rubber dat binnenin zit naar beneden te duwen en zo te verwijderen.Pas dan kun je de demper verstellen door te draaien.Zolang het rubber erin zit gaat dat niet.Het rubber wel terugzetten voor montage.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 17:33 #88331
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Afstelling zwarte koni's
Die gaatjes zitten erin om daardoor met een dunne schroevendraaier of iets dergelijks het rubber dat binnenin zit naar beneden te duwen en zo te verwijderen.Pas dan kun je de demper verstellen door te draaien.Zolang het rubber erin zit gaat dat niet.Het rubber wel terugzetten voor montage.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2008 18:19 #88330
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Afstelling zwarte koni's
Met de schokbreker in zijn "langste stand", helemaal uitgetrokken dus, haal je eerst het witte plastic ringetje eraf. Daarna druk je via een van de bovengaatjes de dikke rubber ring naar beneden. Deze verwijder je ook. Daarna druk je de schokbreker helemaal in, hou de schokbreker daarbij rechtop! Helemaal ingedrukt vallen er binnenin 2 pennetjes in 2 gaatjes zodat je door de bovenkant te draaien de hardheid kan instellen. Je kan ze max. 720 graden (2 volledige slagen) harder stellen. Bij mijn ES vond ik voor een halve slag harder als achter het beste resultaat geven qua wegligging en comfort.. Als je klaar bent de rubber en plastic ring weer terugplaatsen.
- Theo Rutten
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-02-2008 20:43 #88329
door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Afstelling zwarte koni's
Ok, Bedankt!!!