speling stuur
- Theo Minderman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2008 18:54 #50564
door Theo Minderman (GAST)
speling stuur is gemaakt door Theo Minderman (GAST)
<p>hallo ik heb speling op mijn stuur [stuurhuis] kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet afstellen ik heb al een moer en bout gezien op het stuurhuis.</p><p> </p><p> </p><p> m.v.g.theo</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 08:16 #88363
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic speling stuur
Met die moer en bout moet het inderdaad. Moer lossen en dan de bout draaien. De moer vervolgens weer aandraaien.
Hou er wel rekening mee dat een wormwielstuurhuis meer speling heeft dan een moderntandheugelstuurhuis. Hoeveel speling heb je?
Hou er wel rekening mee dat een wormwielstuurhuis meer speling heeft dan een moderntandheugelstuurhuis. Hoeveel speling heb je?
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 09:25 #88362
door Henry van Leusden
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
Beantwoord door Henry van Leusden in topic speling stuur
En let er op dat de voorwielen 'rechtuit' staan bij het afstellen. Bij het naar rechts of links sturen, ontstaat altijd weer wat speling en stel je die speling weg, dan staat het stuurhuis in de rechtuit-stand te strak.
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 11:36 #88361
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic speling stuur
<p>Het is ook belangrijk om er voor te zorgen dat er geen zware punten in het sturen komen en om ervoor te zorgen dat je de afstelling niet testrak zet. Daarom je auto voor met de wielen van de grond zetten als je gaat afstellen. Zodanig stellen dat het sturen niet zwaar begint te gaan en vervolgens een keer de max. uitslagen testen of dat niet zwaar gaat. Zoals al beschreven, het is normaal dat je bij wat stuuruitslag weer speling hebt, dat moet je gewoon zo laten, je mag alleen de middenstand stellen.</p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p><p> </p>
Groetjes,
Jan
- Theo Minderman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2008 18:44 #88360
door Theo Minderman (GAST)
Beantwoord door Theo Minderman (GAST) in topic speling stuur
<p>bedankt voor de info ik heb de speling afgestelt en niet te strak en de auto stuurt nu prima.</p><p> </p><p> m.v.g.theo</p><p> </p><p> </p><p> </p>