Progesieve veren
- Bezoeker
-
29-02-2008 11:03 #50546
door
Progesieve veren is gemaakt door
<p class="MsoNormal">Ik ben sinds kort eigenaar van een 4-deurs Amazon uit 61 en vond een ophanging upgrade geen overbodige luxe. Dus heb een set nieuwe veren, bilstein schokbrekers en PU bussen aangeschaft.
Voor de voorwiel ophanging heb ik progressieve veren maakt het nog uit welk deel van de veren boven of onder komt, want je hebt de grotere windingen en het stuk dichtere windingen.
En zijn er nog handige tips voor het vervangen van de veren, schokbrekers en pu bussen. Heb wel al rond gekeken op dit forum dus de grootste problemen zijn al aan het licht gekomen maar wat is bv. het makkelijkst te doen als je geen brug tot je beschikking hebt?
En zijn alle bouten van de ophanging inch maten of andere exotische maten? En is het mogelijk om deze te vervangen door Metrische bouten. Zo ja heeft iemand de afmetingen van alle bouten voor de ophangen onderdelen of zijn deze ergens te vinden.
Reden voor overstappen naar metrisch is dat ik werk bij een gereedschap makerij dus ik heb een redelijke voorraad aan bouten en moeren ter beschikking en aan gezien roest nooit rust ben ik bang dat alles aardig vast is geroest.
Is het verder nog aan te raden om de bouten en moeren in te vetten of juist met locktite vast te zetten me logische gedachten gaat uit naar locktite voor de ophanging onderdelen aan gezien het eigenlijk nooit meer los gemaakt hoeft te worden.
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
Jacob</p>
Voor de voorwiel ophanging heb ik progressieve veren maakt het nog uit welk deel van de veren boven of onder komt, want je hebt de grotere windingen en het stuk dichtere windingen.
En zijn er nog handige tips voor het vervangen van de veren, schokbrekers en pu bussen. Heb wel al rond gekeken op dit forum dus de grootste problemen zijn al aan het licht gekomen maar wat is bv. het makkelijkst te doen als je geen brug tot je beschikking hebt?
En zijn alle bouten van de ophanging inch maten of andere exotische maten? En is het mogelijk om deze te vervangen door Metrische bouten. Zo ja heeft iemand de afmetingen van alle bouten voor de ophangen onderdelen of zijn deze ergens te vinden.
Reden voor overstappen naar metrisch is dat ik werk bij een gereedschap makerij dus ik heb een redelijke voorraad aan bouten en moeren ter beschikking en aan gezien roest nooit rust ben ik bang dat alles aardig vast is geroest.
Is het verder nog aan te raden om de bouten en moeren in te vetten of juist met locktite vast te zetten me logische gedachten gaat uit naar locktite voor de ophanging onderdelen aan gezien het eigenlijk nooit meer los gemaakt hoeft te worden.
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
Jacob</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Flierman
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 15:16 #88449
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Progesieve veren
<p> </p><p><em>Voor de voorwiel ophanging heb ik progressieve veren maakt het nog uit welk deel van de veren boven of onder komt, want je hebt de grotere windingen en het stuk dichtere windingen.</em></p><p>>In theorie moet je de windingen die dicht op elkaar zitten bovenaan plaatsen, in praktijk maakt het echter niets uit.</p><p> </p><p><em>En zijn er nog handige tips voor het vervangen van de veren, schokbrekers en pu bussen. </em></p><p>>De oude rubbers laten zich gemakkelijk verwijderen door met een brandertje de buitenbus te vervwarmen. Het rubber begint dan wat te smelten en kun je er uitdrukken, en de PU buse er weer in. Geen pers nodig dus. Veren en schokdempers spreekt eigenlijk voor zich. </p><p> </p><p><em>En zijn alle bouten van de ophanging inch maten of andere exotische maten? En is het mogelijk om deze te vervangen door Metrische bouten. </em></p><p>> Alle bouten/moeten zijn 'niet-metrisch'. In de meeste gevallen is UNC en soms UNF gebruikt. Ik zou zeggen dat het makkelijkst is om alle bouten orgineel te houden.</p><p> </p><p><em>Is het verder nog aan te raden om de bouten en moeren in te vetten of juist met locktite vast te zetten me logische gedachten gaat uit naar locktite voor de ophanging onderdelen aan gezien het eigenlijk nooit meer los gemaakt hoeft te worden. </em></p><p>> Invetten, zeker doen. Vastzetten met locktote is eigenlijk nergens nodig. Vastzittende moeren/bouten is een vele malen groter en vaker voorkomend probleem dan loslopende.</p><p> </p><p>Succes, Ben</p>
tinustuning.nl
- Bezoeker
-
29-02-2008 15:44 #88448
door
Beantwoord door in topic Progesieve veren
Bedank Ben,
En bedankt voor je snelle levering!
Had al een vermoede dat het niet zo veel zou uit maken hoe de veren er in komen te zitten. Is er nog een reden dat de achterste schokdempers wel met bescherm huls komen en de voorste niet?
Want vies worden ze alle bij door de tijd heen.
Groet,
Jacob
En bedankt voor je snelle levering!
Had al een vermoede dat het niet zo veel zou uit maken hoe de veren er in komen te zitten. Is er nog een reden dat de achterste schokdempers wel met bescherm huls komen en de voorste niet?
Want vies worden ze alle bij door de tijd heen.
Groet,
Jacob