Stuurstang pv

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-08-2008 22:14 #50221 door Jan van Vliet
Stuurstang pv is gemaakt door Jan van Vliet
<p>Ik ben doende met de restauratie van mijn 444 uit 1957 met B 16 motor. Ik wil in verband hiermee de stuurstang van/uit het stuurhuis demonteren en heb daarom het onderdelenboek geraadpleegd. De afbeeldingen maken mij niet wijzer, in die zin dat ik niet er achter kom hoe ik de stuurstang uit het stuurhuis kan demonteren. De buitenstang - zo zal ik die stang maar noemen die over de eigenlijke stuurstang heen zit - kun je ,zoals ik het zie ,door de klembeugel aan deze stang bij het stuurhuis los te draaien over de stuurstang heen verwijderen. Maar nu komt het. Hoe verwijder ik de eigenlijke stuurstang.?? Wie kan mij verder helpen.!</p><p>m.vr.Volvo groet Jan van Vliet</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-08-2008 21:35 #89744 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Stuurstang pv
<p>Jan,</p><p>Wat is de reden om de stuurstang te demonteren ??</p><p>Kees Vos Bennekom.</p>

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-08-2008 22:10 #89743 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Stuurstang pv
<p>Hallo Kees.</p><p>In verband met een paar slechte plekken, zo ook op de plek waar de stuurstang loopt, moeten beide snippen gelast en nadien opnieuw gespoten worden. Verder wil ik de stuurstang ook opnieuw spuiten.</p><p>Ik heb andere merken gerestaureerd en daarbij was het een klein kunstje om de stuurstang te demonteren dus ik dacht dat het bij mijn pv ook niet zo'n probleem zou zijn, maar tot nog toe valt dit tegen. Ik kan natuurlijk de spoorstangen los halen van de pitman arm en dan het stuurhuis met daaraan vast de stuurstang met de daar om heen zittende buis verwijderen, maar ik schat in dat dit een stuk meer werk zal zijn dan de demontage van de stuurstang. Of zie ik dat verkeerd ?</p><p>gr.</p><p>Jan</p><p> </p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-08-2008 22:44 #89742 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Stuurstang pv
Ik vrees dat je toch het stuurhuis moet verwijderen anders kun je de stuurstang niet los maken, hiervoor moet de as die haaks op de stuustang staat (pitmanarm?) er uit als ik de tekening in het onderdelenboek goed begrijp..
succes!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD