extreme banden slijtage

• Peter van Tholen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2008 20:43 #50166 door Peter van Tholen (GAST)
extreme banden slijtage is gemaakt door Peter van Tholen (GAST)
<p>hoi mijn amazone van 62 eet zijn voorbanden aan de binnenkant op, verder schuift hij bij nat wegdek over de voorwielen weg ik heb onlangs aan een zijde het staande stabilisatiestangetje vervangen en daar is het zeker niet beter van geworden, zoals ik uit het forum begrijp heeft dit met de uitlijning te maken, ik begrijp ook dat dit een secuur werkje is en ook ik ben dus op zoek naar een adresje in de regio groningen waar ik de ama met een gerust hart achter kan laten.</p><p>peter.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2008 08:20 #90000 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic extreme banden slijtage
Kuil Banden in Engelbert heeft mijn combi een paar jaar geleden gedaan. Ze hadden destijds de uitlijngegevens nog in de computer staan. Ik was in ieder geval zeer tevreden. Kosten ca. 45 &euro;.

• D. Spieard (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2008 09:32 #89999 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic extreme banden slijtage
<p>Bernard, is toen ook het camber en caster afgesteld door middel van de stelplaatjes.</p><p>Mijn amazon is ook uitgelijnd bij een bandenbedrijf, achteraf bleek dat alleen de sporing was afgesteld ondanks de afspraak dat de volvo op alle punten afgesteld zou worden volgens de door mij meegenomen Tinus techniek-specificatie, zie mijn bijdrage. </p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2008 16:47 #89998 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic extreme banden slijtage
<p>Versleten bussen van de bovenste draagarm voor kunnen het camber flink laten verlopen. Vervang deze eerst, liefst door PU exemplaren. Wegligging verbetert er enorm door en PU bussen gaan, zeker op die plek, veel langer mee. Vervangen is vrij simpel in een 30min. per kant te doen, PU bussen zelfs makkelijker dus korter. Daarna pas laten uitlijnen volgens de moderne afstelgegevens van de T. Technieksite zoals Spieard al aanhaalt.</p><p> </p><p> www.tinustechniek.nl/1-div-uitlijning.html </p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2008 10:59 #89997 door Bernard Piek
Ik heb de auto laten uitlijnen nadat ik alle bussen had vervangen. Hierdoor was de uitlijning zodanig verlopen dat de auto met moeite in het spoor te houden was. De uitlijning en sporing zijn volledig aangepast, dus inderdaad door stelplaatjes te verwijderen/bij te plaatsen. Men had de plaatjes nog op voorraad. Het commentaar van de monteur was dat hij maar zelden een auto zag waar alles zo verkeerd stond, maar hij vond het wel leuk want "aan dit soort auto's is tenminste alles nog te stellen". Spuit wel de bouten/moeren nog even in met kruipolie of probeer zelf even of alles los wil. Dit scheelt tijd. Vergeet ook de spoorstang niet.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2008 11:27 #89996 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic extreme banden slijtage
<p>Bernard, </p><p>ik neem aan dat je hem had laten uitlijnen <em>voordat ipv nadat</em> je de bussen had vervangen? Als je de bovenste draagarm bussen vervangt moet je hem opnieuw laten uitlijnen. Dat zijn de enige bussen waarbij dat hoeft.</p><p>gr. Peter</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2008 18:01 #89995 door Bernard Piek
Ik had heel de voorwielophanging gedemonteerd voor een grote schoonmaak en verfbeurt. Gelijk maar alle rubbers en bussen vervangen. Ook de bovenste inderdaad.

• D. Spieard (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 19:51 #89994 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic extreme banden slijtage
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Calibri" size="3">Vandaag de amazon laten uitlijnen bij Kuil banden in Engelbert in Groningen&hellip;.Prima bedrijf, zeker aan te bevelen. Alles naar de opgegeven specificatie afgesteld, de monteur is zeker 1,5 uur bezig geweest en de rekening was nog geen &euro; 53,00. Na de afstelling gelijk even een proefrit op de A7 gemaakt, en de ama ligt als een blok op de weg bij 120+. Het zoekerige weg gedrag is volledig weg. </font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Calibri" size="3">Wie nieuwsgierig is naar het uitlijnrapport, zie link.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"> volvoamazon1966.spaces.live.com/photos/c...s=0&pauseSlideshow=0 </p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"> </p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Wel even op de optie volledige weergave drukken dan is het nog beter te lezen!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD