stuur

• Johan Geers (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-07-2025 09:08 #1477845 door Johan Geers (GAST)
stuur is gemaakt door Johan Geers (GAST)
Ik wilde al een tijd een ander stuur in mijn auto, echter de sturen die men aanbood waren meestal van een kleinere diameter dan orgineel.
Een kleiner stuurwiel was voor mij geen optie, stuurt alleen maar zwaarder.
Ik kwam toen op dit www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_i...&refer_page_sn=10037 stuur nagenoeg dezelfde diameter.
Zie foto’s.
Echter dit paste niet een twee drie op de stuurnaaf dus heb ik een spacer shopee.ph/Universal-Car-Racing-Steering-...17949624.23539689158 moeten gebruiken.
Om het e.e.a. pas te krijgen heb ik de spacer op de volgende manier aangepast, ik heb alle m5 schroedraadgaten opgeboord naar 5.5 mm en drie 6mm gaten geboord voor de montage van het stuur.
De 5.5 mm gaten heb ik verzonken.
De spacer heb ik vastgezet met deze shopee.ph/-MRJ-Black-Carbon-Steel-Grade-...61807381.27862013783 schroeven.
Op die manier kreeg ik de spacer op de naaf.

Het huis van de claxonbediening is van gegoten aluminium.
Om te vookomen dat er te veel spanning op de oortjes van huis kwamen te staan heb ik deze op de vogende manier gemonteerd eerst stuur op de de spacer dan carrosoriering, claxonhuis weer een carrosoriering en dan het m6 moertje.
Het stuur is ongeveer 15mm naar voren gekomen ik vind het niet hinderlijk.
Wil je dit voorkomen zou je de spacer zelf kunnen maken van b.v. 2mm staalplaat dan staat het stuur nagenoeg zoals het orginele stuur stond.

Verder heb ik een trekkertje gemaakt om de stuurnaaf makkelijk van de tuurstang te krijgen het stukje pijp is 5mm langer dan dat de naaf op stuurstang zit.
Men kan nu met M5 mm schroeven de stuurnaaf van de stuurstang trekken.
Heb je nodig, je krijgt het nooit in een keer juist.
Ook makkelijk voor de toekomst

succes

m.vr.gr. 

Johan Geers  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD