afstellen stuuruitslag

• Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-10-2008 22:14 #50128 door Arco Ruighaver (GAST)
afstellen stuuruitslag is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Bij mij komt mijn linker voorwiel tegen de stabilisatorstang waardoor deze aanloopt.</p><p>Hoe is de maximale stuuruitslag af te stellen? Volgens het service manual zijn er twee mogelijkheden, maar ik word er niet veel wijzer van. Ik heb een grote extrenische bout zitten, maar hier kan ik volgens mij maar enkele milimeters mee stellen. dit terwijl er volgens de papieren +/- 1,5 cm tussen de stabilisatorstang en het wiel horen te zitten.</p><p>Ik heb al gecontrolleerd of te stabilisatorstang in het midden zit en dit is het geval.</p><p>iemand andere suggesties? Of kom ik hiervoor bij een uitlijningsbedrijg terecht ?</p><p>mvg</p><p>Arco</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2008 08:58 #90116 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic afstellen stuuruitslag
De pitmanarm (die aan het stuurhuis vastzit) en ook de arm van het hulpstuurhuis kun je in uitslag beperken door de bout die aan alle twee kanten in de balk zit uit te draaien. Kijk maar als je het stuur helemaal &eacute;&eacute;n kant uitdraait: dan zie je dat de arm (kan) stuit(-en) tegen de boutkop. Geldt in ieder geval voor de 140 en 120 serie. Als de arm de boutkop de arm mist, zit er iets niet helemaal goed!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 12:11 #90115 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic afstellen stuuruitslag
<p>Eventueel kun je een kabelklemmetje om de kop van de excentrische bout schroeven. Daarmee kun je die bout wat 'dikker' maken.</p><p>Maar het is een lapmiddel als je je wagen snel door de apk moet hebben. Die bout dient er alleen voor om het allerlaatste stukje ruimte vrij te houden, aangenomen dat de rest verder goed staat.</p><p> </p><p>Ik heb de wagen (ama) vorig jaar opnieuw uit laten lijnen. Ik moest er 4 keer voor terugkomen bij de Profile in Den Bosch voor het goed was. Maar daarna daarna was het <em>echt</em> goed. Hij spoort nu als een trein.</p><p>Bij het uitlijnen overigens niet aannemen dat als het stuur 'recht' staat, dat dan ook de pitmanarm etc goed staan. Hiervoor moet je eerst controleren of je met het stuur evenveel slagen linksom als rechtsom kunt maken. Is dat niet het geval, dan staan de wielen wel recht als het stuur recht staat, maar staat de pitmanarm in de verkeerde stand (een van de dingen waarvoor ik ben teruggeweest ;).</p><p> </p><p>gr,</p><p>Michiel</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD