Wagenhoogte
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-10-2008 21:36 #50111
door Ivo Van Antwerpen
Wagenhoogte is gemaakt door Ivo Van Antwerpen
Ik heb onlangs vooraan nieuwe veren onder mijn katterug gemonteerd omdat ik vond dat hij met de oude(1960) veren redelijk laag doorhing. Het resultaat valt mij eigenlijk nogal tegen. Ik vind dat hij nauwelijks hoger is gekomen.
De veren zijn gelijk aan de originele, nieuw gekocht bij scandcar.
Is er een betrouwbare manier om om zonder al te veel extra kosten de wagen toch nog iets hoger te krijgen zonder dat ik nog een keer andere veren moet aanschaffen?
Alvast bedankt voor uw tips.
De veren zijn gelijk aan de originele, nieuw gekocht bij scandcar.
Is er een betrouwbare manier om om zonder al te veel extra kosten de wagen toch nog iets hoger te krijgen zonder dat ik nog een keer andere veren moet aanschaffen?
Alvast bedankt voor uw tips.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-10-2008 18:54 #90205
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Wagenhoogte
Mijn vader heeft ooit voor een 740 eens ringen gedraaid uit nylon die tussen de veer en de bovenste veerschotel kwamen. Wel opletten dat ze goed vastzitten en dat er een rand inzit die ervoor zorgt dat de veer niet weg kan. Ik zou ook niet meer doen dan 2-3 cm.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-06-2009 23:33 #90204
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Wagenhoogte
Bedankt voor de tip Bernard. Ik heb deze oplossing gekozen en werkt prima. Wel op te merken dat een ring hoogte van 1 cm het dubbele of meer betekend aan wagenhoogte. (de veren en dus ook de ringen ringen zitten ergens tussen het scharnierpunt en het uiteinde van de draagarm, in het midden verhogen betekent dus automatisch een nog grotere uitslag aan het uiteinde).
Ik heb ringen van 2 cm en de wagen staat nu ongeveer 4-5 cm hoger. Geen problemen meer in de bochten met banden die de schermen raken. Mijn allereerste indruk op het uiterlijk was dat het toch wel hoog is, maar het gaat eigenlijk nog wel, klein beetje de stoere 4x4 look
, maar nog hoger zou te veel zijn.
Ook heb ik de ringen op verschillende plaatsen doorboord, zodat eventueel water weg kan lopen in plaats van tussen de ring en het koetswerk te blijven zitten.
Ik heb ringen van 2 cm en de wagen staat nu ongeveer 4-5 cm hoger. Geen problemen meer in de bochten met banden die de schermen raken. Mijn allereerste indruk op het uiterlijk was dat het toch wel hoog is, maar het gaat eigenlijk nog wel, klein beetje de stoere 4x4 look

Ook heb ik de ringen op verschillende plaatsen doorboord, zodat eventueel water weg kan lopen in plaats van tussen de ring en het koetswerk te blijven zitten.