Verlagen 164
- Alex Pleizier (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2008 14:10 #50100
door Alex Pleizier (GAST)
Verlagen 164 is gemaakt door Alex Pleizier (GAST)
Hallo,
Ik heb een volvo 164 uit 1969, en wil de voorkant graag wat laten zakken. Nu heb ik wel standaard verlagingssets gevonden voor de amazone en de 240 serie. Wie kan mij vertellen of deze veren uitwisselbaar zijn, of dat het misschien mogelijk is gewoon de veren in te korten. Heb namelijk nog een set standaard veren liggen (uit onderdelen auto).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met vr. gr. Rik Noorman
Ik heb een volvo 164 uit 1969, en wil de voorkant graag wat laten zakken. Nu heb ik wel standaard verlagingssets gevonden voor de amazone en de 240 serie. Wie kan mij vertellen of deze veren uitwisselbaar zijn, of dat het misschien mogelijk is gewoon de veren in te korten. Heb namelijk nog een set standaard veren liggen (uit onderdelen auto).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met vr. gr. Rik Noorman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frans Lotty
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-10-2008 19:43 #90247
door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic Verlagen 164
Hi,
De 164 veren zijn bijvoorbeeld in vergelijking met de 140 veren anders, ze moeten een zwaarder blok B30 steunen.
Dus zorg ervoor dat je niet te slappe veren eronder zet. Dus ik denk dat standaard amazon veren niet goed zijn ervoor (als ze al passen)
De 164 veren zijn bijvoorbeeld in vergelijking met de 140 veren anders, ze moeten een zwaarder blok B30 steunen.
Dus zorg ervoor dat je niet te slappe veren eronder zet. Dus ik denk dat standaard amazon veren niet goed zijn ervoor (als ze al passen)
27-10-2008 10:28 #90246
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Verlagen 164
<p>Hallo "!"</p><p>Voor de 164 heb ik gewoon verlagingssets in het programma. Complete set 169 euro en alleen de voorzijde 90 euro.</p><p>Groet, Dries Bakkenes.</p>
27-10-2008 22:07 #90245
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Verlagen 164
<p>Dag Rik,</p><p>Veren van de 140 of van de Amazon gaat niet werken. Inkorten kan, maar geeft altijd een verslechtering van de veerkarakteristiek. Niet echt aan te raden dus. Je kunt dus het best gewoon een set veren kopen. Ze zijn bij verschillende bedrijven te koop. </p><p>Ben Flierman</p><p>Tinustechniek</p>
tinustuning.nl
- Rik Noorman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2008 20:51 #90244
door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Verlagen 164
Dankjewel allemaal,
Ik ben inmiddels met dries in contact over de verlagingsset.
Met vr. gr. Rik Noorman
Ik ben inmiddels met dries in contact over de verlagingsset.
Met vr. gr. Rik Noorman
17-06-2009 22:04 #90243
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verlagen 164
<p>Door de 6-pitter in het vooronder heeft alleen verlagen weinig zin, de wagen zal dan blijven overhellen en op zijn eindrubbers stoten. Mijn ervaring is dat het verbeteren van het overhellen de meeste winst oplevert.</p><p>Dus progressieve veren monteren in combinatie met IPD stabilisatiestang en gasdempers van Koni of Bilstein, voor en achter, deze veren heb je in diverse maten.</p><p>Hardere ophanging is niet perse noodzakelijk want dan wordt de 164 erg hard en deze moet m.i. wel een klein beetje soepel blijven.</p><p>Zou niet veel naar beneden gaan ivb uitlaat en drempels, dan gaat een van beide kapot...meestal het Volvo deel.</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate