knoek in suurhuis
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-07-2009 18:14 #49574
door Foppe Talman
knoek in suurhuis is gemaakt door Foppe Talman
Zo, mijn eerste post na dat ik lid en geregistreerd ben.
zoals de kop al meldt een knoek in het stuur huis van mijn 1800es, het is minder te stellen door de stelschroef strakker te draaien maar dit resulteert wel in een zwaarder stuur.
het is dus zo dat de pitman as blijkbaar omhoog en naar beneden kan bij van links naar rechts sturen, kan dit zomaar of zie ik iets verkeerd?
Is het stuurhuis van een amazone te gebruiken?
hartelijk dank!
F.
zoals de kop al meldt een knoek in het stuur huis van mijn 1800es, het is minder te stellen door de stelschroef strakker te draaien maar dit resulteert wel in een zwaarder stuur.
het is dus zo dat de pitman as blijkbaar omhoog en naar beneden kan bij van links naar rechts sturen, kan dit zomaar of zie ik iets verkeerd?
Is het stuurhuis van een amazone te gebruiken?
hartelijk dank!
F.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jelle Jeltema
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2009 20:58 #92723
door Jelle Jeltema
Beantwoord door Jelle Jeltema in topic knoek in suurhuis
<p>Hallo Foppe,</p><p>Die knoek komt van de speling tussen de hoofdas en de stelschroefbout. Bi het links of rechtsdraaien komt de hoofdas iets mee omhoog of wordt naar beneden geduwd. Dat geeft het typische geluid. De bout van de stelmoer zit met een veerring vast en is wel los te halen. Je hoeft dan alleen het deksel even los te halen. Mogelijk kun je er dan iets aan doen, bv opvullen met een (flinterdun) plaatje.</p><p>Jelle</p><p> </p><p> </p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-08-2009 21:52 #92722
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic knoek in suurhuis
<p>Dag Foppe,</p><p>
het stuurhuis van een AM met B18 is te gebruiken in P1800ES:</p><p>
volgens onderdeelboeken: het stuurhuis van een P1800ES en P1800(B20)
heeft part nr 250085, bij AM met B18 is dit precies zelfde nr;
bij AM met B20 heeft stuurhuis dan weer ander nr: 250125. In VOD:</p><p>
250085 (ZIE 5250085)STUURHUIS AMA B18 0.00 euro
5250085 RUILSTUURHUIS AMA B18& 340.00 euro </p><p>
Groeten, WDB
</p>
het stuurhuis van een AM met B18 is te gebruiken in P1800ES:</p><p>
volgens onderdeelboeken: het stuurhuis van een P1800ES en P1800(B20)
heeft part nr 250085, bij AM met B18 is dit precies zelfde nr;
bij AM met B20 heeft stuurhuis dan weer ander nr: 250125. In VOD:</p><p>
250085 (ZIE 5250085)STUURHUIS AMA B18 0.00 euro
5250085 RUILSTUURHUIS AMA B18& 340.00 euro </p><p>
Groeten, WDB
</p>
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-08-2009 20:07 #92721
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic knoek in suurhuis
bedankt!
het is mooi dat het stuurhuis te gebruiken is van een ama, wel wil ik het proberen op de manier van jelle.
wat ik niet begrijp is waar ik een plaatje moet zetten. als het tussen de as en de stelbout boven op het huis is, is dat toch het zelfde als de dat ik het wat strakker aan draai, of is bij mij mischien die veerring niet meer goed?
de afbeelding wat ik heb van een stuurhuis is niet duidelijk hoe het precies zit, mischien dat iemand een mooie afbeelding.
Foppe
het is mooi dat het stuurhuis te gebruiken is van een ama, wel wil ik het proberen op de manier van jelle.
wat ik niet begrijp is waar ik een plaatje moet zetten. als het tussen de as en de stelbout boven op het huis is, is dat toch het zelfde als de dat ik het wat strakker aan draai, of is bij mij mischien die veerring niet meer goed?
de afbeelding wat ik heb van een stuurhuis is niet duidelijk hoe het precies zit, mischien dat iemand een mooie afbeelding.
Foppe