uitlijnen 144

• 11753-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 19:53 #49472 door 11753-dummy
uitlijnen 144 is gemaakt door 11753-dummy
De rechtervoorband van mijn 144 is aan de buitenkant erg gesleten. De auto zou uitgelijnd moeten worden. Ben bij een garage in de buurt geweest, maar die vertelde me dat het caster verkeerd stond, en dat kan met plaatjes bijgesteld worden. Die plaatjes hadden ze niet en zagen het uitlijnen niet zo zitten.
Waar zou ik in de buurt van Nieuwerkerk a/d IJssel / Rotterdam de auto het best uit kunnen lijnen?
Weet iemand een adres of tips zijn ook welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jaap Gerkes
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-09-2009 19:59 #93225 door Jaap Gerkes
Beantwoord door Jaap Gerkes in topic uitlijnen 144
Ik heb zelfde goede ervaringen met Wecar in Haarlem (doen veel klassiek) maar dat is misschien iets te ver weg voor je...

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2009 20:32 #93224 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic uitlijnen 144
<p>Tips genoeg, ik heb wel eens wat ge&euml;xperimenteerd met die dingen. De bovenkant van het wiel hangt te ver naar buiten, kan zijn omdat de bussen van de bovenste wielarm versleten zijn, maar ook als er een nieuwe rubbers in de onderste wielarm gezet zijn, zitten die nog wel eens verkeerd.</p><p>De vulplaatjes zijn meest niet het probleem dus, wat ik gezien heb tot nu toe. Je kan er zelf een paar maken van 1 mm plaat, 't is gewoon een U vormig stukje van 2x4 cm. Aangezien je de bovenkant naar binnen wilt hebben moet je er plaatjes bijstoppen, tussen wielarm en vooras. De bouten waarmee de wielarm vastzit aan de vooras zitten berevast en zijn ook nog eens lekker roestig, ik zou ze vast goed in de IMAL zetten. Om ze los te draaien is een speciaal stuk gereedschap handig, maar met passende ringsleutel (inch maat) kom je er uiteindelijk ook wel.</p>

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-09-2009 14:03 #93223 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic uitlijnen 144
<p>Zoals Marc beschrijft is het met simpele plaatjes te stellen (mits idd de rubbers nog goed zijn). Als het links wel goed is kun je vrij simpel met een waterpas eens meten hoe daar de wielstand is en vervolgens mbv de bewuste plaatjes dat rechts hetzelfde zetten.</p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p>

Groetjes,
Jan

• Jambon van der Ham (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-02-2010 22:54 #93222 door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic uitlijnen 144
<p>idd, eerst de bussen controleren! Caster verloopt niet zonder dat er schade of slijtage is, ergo, de vulplaatjes die er af fabriek tussen zitten worden niet opeens dunner! Voorts heb je het over 1 kant dus daar eerst maar eens gaan kijken..</p><p>wanneer zijn voor het laatst de bussen vervangen..?</p>

• Jambon van der Ham (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-02-2010 22:58 #93221 door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic uitlijnen 144
<p>idd, eerst de bussen controleren! Caster verloopt niet zonder dat er schade of slijtage is, ergo, de vulplaatjes die er af fabriek tussen zitten worden niet opeens dunner! Voorts heb je het over 1 kant dus daar eerst maar eens gaan kijken..</p><p>wanneer zijn voor het laatst de bussen vervangen..?</p>

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-02-2010 02:39 #93220 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic uitlijnen 144
Sluit me aan bij de bovenstaande opmerkingen , Als je er zelf niet uitkomt .. Toncar in Berkel en rodenrijs doet veel met oude volvo's...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD