Doorlassen onderstel

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-05-2010 20:12 #49055 door Arco Ruighaver (GAST)
Doorlassen onderstel is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Wat zijn de plaatsen om het onderstel door te lassen?</p><p>Ik zit zelf aan de volgende plaatsen te denken:</p><p>- Steunen van de stabilisatorstangen op de draagarmen
- Bevestingen subframe aan het chassis
- Draagarmen achter
- Velgen (hart aan het velgbed)</p><p>Iemand nog toevoegingen?</p><p>Ik wil dit omdat ik dagelijks en stevig doorrijd in mijn Amazon,
De Amazon is voorzien van 6,5J Velgen (195/65 voor en 205/65 achter), IPD 28mm Sabilisatorstang, 3cm progressief verlaagd en rondom PU, hierdoor komt er wat meer spanning te staan op deze onderdelen.</p><p>Gr</p><p>Arco
</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
01-05-2010 21:49 #95393 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Doorlassen onderstel
<p>Arco,</p><p> </p><p>je moet eens kijken bij www.toncar.nl bij deze verstevigen ze het hele onderstel. volgens mij moet dat wel bij een van de fotorapportages te zien zijn. anders even bij ze langs gaan.</p><p>cees</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2010 21:53 #95392 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Doorlassen onderstel
Ik zou niets doorlassen,maar wel die stabilisatorstang verwijderen.Tengevolge van die IPD stang en de meestal aanwezige roest zullen waarschijnlijk -zeker bij jouw rijstijl- de bevestigingspunten aan de radiateurbalk afscheuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-05-2010 22:28 #95391 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Doorlassen onderstel
<p>Niek,</p><p>Deze plaatsen zijn al vervangen/aangepast. Ze waren inderdaad rot, hier kwam ik achter bij het vervangen van de stabilisatorstang. Uitgeslepen, dikkere plaat en dikkere bouten gebruikt. </p><p>Het gaat me erom dat als hij volgende week weer op de brug staat ik even de rest kan nalopen en een extra las kan leggen waar dat verstandig is. Zo weet ik idd dat de beugels van de stabilisatorstang aan de radiotorblak en de draagarmen wat extra aandacht vereissen. De velgendoorgelast kunnen worden.
Dus ik was nieuwsgierig welke plaatsennog meer bekend staan als aandachtplaatsen bij bijvoorbeeld rally of circuit rijden.</p><p> </p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-05-2010 09:15 #95390 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Doorlassen onderstel
Vooral niet zomaar aan de velgen lassen: Zorgt voor onbalans.Als je goede velgen hebt, hebben ze ruime veiligheidsmarges. Meestal breekt de steekas (achter) of de wieldraagarm (voor) ruim voordat je velgen aan de beurt zijn. Ook zijn de plaatstalen draagarmen achter van de oudere Amazons (voor 1967) een zwak punt. Het Amazon onderstel is nu eenmaal niet op grote krachten van erg brede velgen berekend. Vooral wieldraagarmen en fuseekogels regelmatig controleren. Steekassen zijn een bekend zwak punt bij rally-amazons, die zwaar werden belast. In de laatste jaren dat er nog met Aamzons rallies werden gereden, werd daarom de sterkere as (met schijfremmen) van de 1800 E(S) gebruikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD