stuur monteren lukt niet

Lees meer
07-01-2023 15:08 #201607 door Bart Prins
stuur monteren lukt niet is gemaakt door Bart Prins
Hallo,

Niets gaat vanzelf, zeker bij mijn amazon niet. Bij het monteren van het stuur lijkt het net als of de stuurkolom een centimeter of twee tekort is, het stuur past er net op maar de moer kan eigenlijk niet goed aangedraaid worden.

1. de stuurstang steekt 40-41 mm uit het kolomhuis (zie foto 1)
2. als de beschermkap erop gezet wordt blijft er teweinig ruimte over om het stuur er goed op te zetten (zie foto 2 en 3)
3. het beschermkapje zit ongeveer 8 mm van het dashboard af , is dat normaal ? ( zie foto 4)

Ik weet echt niet wat ik niet goed gedaan zou hebben, heeft iemand een idee en/of goede raad?

alvast bedankt,

Bart Prins

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2023 15:23 #201608 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic stuur monteren lukt niet
Je moet best wel wat kracht zetten om het stuur op de kolom te duwen. En er voor zorgen dat de splines goed on elkaar vallen.  Een beetje aan het stuur draaien en wiebelen en dan lukt het meestal wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2023 15:31 - 07-01-2023 15:34 #201609 door Bart Prins
Beantwoord door Bart Prins in topic stuur monteren lukt niet
Ik kan het stuur er goed op krijgen en het stuur zit ook al tegen de beschermkap aan, ik kom gewoon een stukje stuurstang tekort 

Kan het zijn dat het kolomhuis iets meer naar beneden geplaatst kan worden ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2023 16:21 #201610 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic stuur monteren lukt niet
Hoi Bart, je hebt vermoedelijk de stuurstang niet goed in de stuurbuis gemonteerd. Gebruik de zoekfunctie met als titel amazon stuurkolom, dan vindt je maten die ik bij mijn amazon genomen heb. De stuurstang moet in ieder geval verder uit de buis steken. Bij mijn amazon 81 MM. Met de adviezen van de zoek functie gaat dit probleem goed komen.
Gr. Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.