stuurbekrachtiging

Lees meer
29-04-2022 09:17 #198743 door Johan Geers
stuurbekrachtiging is gemaakt door Johan Geers
Beste medeleden ik kwam op mijn zoektocht naar een rembekrachtiger deze stuurbekrachtiger tegen www.aliexpress.com/item/1005002780416865...00023899940066%7Crec
Iets voor onze oude Volvo's?
p.s. je moet de prijs door 55 delen dan heb je EURO ik dacht snel uitgerekend 350EURO

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2022 10:54 #198744 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic stuurbekrachtiging
Ik zou extreem wantrouwend zijn bij producten van Ali-express. Garantie en service kun je schudden.
Ik heb een stuurbekrachting van EZ. Nederlands produkt met goede garantie en service. Kost wat maar dan heb je ook wat.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2022 13:44 #198746 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic stuurbekrachtiging
Hallo Johan,

Als ik de link aanklik krijg ik een setje te zien dat altijd nog € 426,00 kost. Bijna al deze EPS (Electric Power Steering) zijn van het Jpanse NSK en dat is weer een dochter van Mitsubishi. Ook Duitse auto's hebben deze.
Dat het van Aliexpress komt hoeft daarom geen beletsel te zijn. Wel het feit dat je er spul bij krijgt waar je toch niets aan hebt.
Omdat ik EZ veel te duur vond en de verbinding (destijds) tussen de unit en de stuuras ernstig te wensen overliet, heb ik op de sloop een zo goed als nieuwe EPS uit een Opel Corsa B (C is ook goed) gekocht voor € 125,00 en de beugels zelf gemaakt. Die moeten wel stevig zijn. Doe ook nimmer en nooit stroom op zo'n unit zetten als het ding los op je werkbank ligt want dan vliegt ie een eind weg.
De regelelectronica (veel of weinig bekrachtiging en ook de snelheidsafhankelijkheid) heb ik uit Engeland. De naam van de leverancier zou ik op moeten zoeken, maar heb ik nog wel ergens.
Op deze unit zitten in- en uitgaande assen met splines dus daarvoor heb ik speciale verbindingsstangen laten maken. Bij een stuurinrichting moet alles echt in orde zijn.
Als je een bochtig traject rijdt trekt het ding veel stroom, dus een alternator met een stevige capaciteit is wel aan te raden.

"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2022 14:59 #198748 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stuurbekrachtiging
Beste Teun, als ik hier de verzendkosten erbij doe kom ik ook op 400Euro uit.
Of ik het ook zelf ga doen met dat beetje wat ik rijdt op een jaar ik weet het niet, misschien als ik het een keer als verjaardag cadeau krijg.
En dat van een Opel gebruiken heb ik ook wel eens aan lopnen denken maar al dat spul naar hier toe steuren en dan niet goed en dan mis je dit en dat.
Ben ik aan het einde van de rit net zoveel kwijt als een nieuwe van 400 Euro
Ze zenden gelukig wel naar de Filippijnen en dat is al wat want ik heb dagen zitten zoeken naar een firma die een rembekrachtiger naar de Filipijnen wilde sturen.
Als het goed is komt er nu een zo niet krijg je weer een antwoord "out of stock" en kun je weer opnieuw gaan zoeken.
Laatste optie is de club maar die is wel het duurste, niets af doen van de club want ze doen een goede job daar want ze komen over het algemeen met flink concurerende prijzen.
Dus als ik begrijp heeft geen iemand ervaring met deze stuubekrachtiging.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2022 12:12 #198784 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic stuurbekrachtiging
Grootste struikelblok lijkt me dat de pinout er niet bij staat. Dus welke pinnen doen wat en hoe implementeer je hem snelheid afhankelijk?
Bij de Corsa unit zoals Teun ook aangeeft is die informatie inmiddels bekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2022 01:57 #198800 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stuurbekrachtiging
Beste Lars, er zal toch wel een gebruiksaanwijzing bijzitten, of anders een beetje mailen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.