Duett 1967 - rubbers bovenste draagarm aan fusee?

Lees meer
07-11-2020 12:07 - 07-11-2020 12:07 #190787 door Jörg Sudowe
Inmiddels zijn de fusee's spelingvrij in elkaar gezet en dacht ik de rest snel te monteren. Maar de rubbers die om de draadbus tussen bovenste draagarm en de fusee zitten krijg ik niet samen op hun plaats. Inmiddels van de rechter zijde beide rubbers stuk en vervangen door een oud rubber en een stuk benzineslang. Maar eigenlijk is dat niet de oplossing die ik voor ogen had. Wie heeft er tips om dit goed te monteren? Volgens mij wordt er in het werkplaatshandboek maar één zin aan besteed. In de bijlage een foto van mijn twijfelachtige oplossing en van de set zoals die bij Nordicar afgebeeld is.

Met vriendelijke groet, Jörg
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2020 22:31 - 15-11-2020 22:32 #190923 door Jeroen Brouwers
Beantwoord door Jeroen Brouwers in topic Duett 1967 - rubbers bovenste draagarm aan fusee?
Hi Jorg, ik ken het probleem...
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar mij is het uiteindelijk gelukt door het volgende (zo ik me herinner)
- buitenste rubber in de vaseline zodat ze niet zo makkelijk verdraaien (en zich daarmee weer van hun plek duwen)
- buitenste rubber vasttapen aan de arm (ducttape of zoiets stevigs)
- bout rustig indraaien, steeds controleren en waarschijnlijk nog tig keer wat terug zodat je de rubbers weer goed kunt zetten.

Succes

PS, ik vind het zo slecht nog niet. Gaat zich waarschijnlijk ook nog wel wat zetten met het rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.