stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon

Lees meer
16-05-2020 18:49 #188444 door Ton van Kan (GAST)
stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon is gemaakt door Ton van Kan (GAST)
Ik wil het stootrubber van de bovenste draagarm vervangen van mijn Amazon 1967. Eruit halen ging goed, maar een nieuwe terugplaatsen lukt me niet. Ook met de pers niet.

Heeft iemand een tip voor me?

Alvast mijn dank.

Vriendelijke groet Ton van Kan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2020 20:42 #188446 door Hugo De Smet
Beantwoord door Hugo De Smet in topic stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon
Tom als ge het wiel volledig naar buiten of naar binnen draait kun je zonder veel te demonteren de bovenste bussen vervangen wel een per kant dat het wiel gedraaid is dan de bovenste beugel losdraaien de draagarm komt dan juist hoog genoeg om de moer van de as los te draaien en de bus met rubber te vervangen,de rubber bus een beetje insmeren of heel lichtjes soepel maken door ze te verwarmen ,alles terug monteren als ge dan even het wiel verdraaid komt alles terug op zijn plaats om de beugel te monteren.
De rubber bus in de metalen bus met een stompe platte schroevendraaier erin trekken.
Groeten Hugo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2020 21:24 #188447 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon
?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 00:29 #188449 door Ton van Kan (GAST)
Beantwoord door Ton van Kan (GAST) in topic stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon
Hoi Hugo,
Dank voor je reactie. Ik bedoel eigenlijk het stootrubber aan de onderkant van de bovenste draagarm, dichtbij de bovenste fuseekogel. Niet de bussen van de as. Die heb ik inmiddels al kunnen vervangen.Ik krijg echter met geen mogelijkheid het nieuwe aanslagrubber in het gat. Ik zou graag willen weten hoe dit rubber in het gat te krijgen zonder het te slopen. Met de pers lukt me niet.
Vrgr Ton
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 10:22 - 17-05-2020 10:25 #188450 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon
dat is me wel eens gelukt door het rubberen tuutje goed in te vetten met afwasmiddel, hem iets onder druk te zetten en hem er vervolgens voorzichtig proberen in te lepelen met een schroevendraaier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter (V44 regio zuid-west)
  • Peter (V44 regio zuid-west)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
17-05-2020 11:18 - 17-05-2020 16:25 #188452 door Peter (V44 regio zuid-west)
Beantwoord door Peter (V44 regio zuid-west) in topic stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon
Anton,
Er is persen met veel druk lukt niet, draaien beweging drukken en gebruik vaseline

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2020 13:41 - 17-05-2020 13:43 #188455 door Ton van Kan (GAST)
Beantwoord door Ton van Kan (GAST) in topic stootrubber vervangen in bovenste draagarm amazon
Dank voor de tips! Het is me uiteindelijk toch gelukt met invetten, duwen en draaiende beweging. Blijft lastig met dat stugge rubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.