wiellager???

Lees meer
28-01-2020 18:04 #186852 door Katja Bakker
wiellager??? is gemaakt door Katja Bakker
Mijn amazon uit 1969 maakt een soort van krakend geluid tijdens het rijden,, Het komt niet van de motor... Zou het een wiellager kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2020 20:06 #186856 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wiellager???
Hoi Katja,

Het kan zijn de rubbers in de bovenste draagarm droog zijn of een van de fusee kogels. Kijk ook even naar de rubbers van de stabilisatie stang



Kijk naar de punten 1 / 3 / 7 / 11 / 12 14 / 15

Succes,

Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2020 12:19 #186872 door Eric Oudijk
Beantwoord door Eric Oudijk in topic wiellager???
Het is mogelijk dat het je wiellager is. Echter is dit zo lastig te constateren. Ik zou ermee naar een garage toe gaan om een juiste diagnose te kunnen stellen. Het is nu giswerk en het zou ook een dit of dat kunnen zijn. Bij een wiellager is het wel zo dat het geruis erger word naarmate de druk op het wiel groter word. Dus als je wiellager aan de bestuurderskant defect is dan zou het geluid erger moeten zijn met een bocht naar rechts en minder met een bocht naar links en voor de bijrijderskant precies andersom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2020 12:46 #186873 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic wiellager???
Is het krakende geluid aan de voor- of aan de achterkant van de amazon?
Hoor je het wanneer je bv een verkeersdrempel op of af gaat of is het tijdens het draaien aan het stuur.?
Kun je het geluid ook waarnemen ,wanneer de auto stil staat en je door stevig op de voor - en achterspatborden te duwen de auto laat in -en uit veren?
Ik raad je aan even langs een betrouwbare garage te gaan om er naar te laten luisteren. Het is haast onmogelijk om de oorzaak op afstand vast te stellen. Soms is het een krakend rubber,maar het kan ook ernstige oorzaak hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.