Galvaniseren van de voortrein

Lees meer
16-08-2019 18:17 - 16-08-2019 19:12 #184733 door Marcel van Meijel
Galvaniseren van de voortrein is gemaakt door Marcel van Meijel
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het galvaniseren van de voortrein en alle aanverwanten?

Groet Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2019 20:08 #184734 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Galvaniseren van de voortrein
Dag Marcel,

Een van mijn Amazon Combi's heb ik geheel laten schoperen, hierbij wordt een zinkdraad door een vlam op het metaal verdampt.
Op grotere metalen oppervlakken zoals deuren, dak ,motorkap en achterklep worden alleen de randen geschopeerd i.v.m. vervorming.
Velgen laat ik wel eens stralen ,schoperen en poedercoaten , dan ben je voor altijd verlost van roest.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2019 20:35 #184735 door Marcel van Meijel
Beantwoord door Marcel van Meijel in topic Galvaniseren van de voortrein
Hoi Albert,

Bedankt voor je reactie, zit zelf dus te twijfelen tussen schoperen en galvaniseren.
Schoperen is alleen de zichtzijden buiten zijden van de voortrein.
Met galvaniseren wordt ook de binnenzijde geraakt, en dat zou ik liever hebben.
Na het galvaniseren wil ik het geheel laten poedercoaten.
Ik weet niet wat er gebeurt bij het galvaniseren van de voortrein. Wordt hij krom of scheef?
Ik heb nu alles gezandstraalt, en moet nu gaan beslissen wat ik ga doen.
Het liefst ga ik voor galvaniseren

Groet Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2019 21:36 #184738 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Galvaniseren van de voortrein
Hoi Marcel,

Helemaal mee eens dat galvaniseren de beste oplossing is voor de holle voortrein. Er kleven ook nadelen aan, de nabewerking,
het verwijderen van druippegels en het opschonen van de 4 draadgaten waar het juk van de bovenste draagarmen bevestigd is.Misschien is een lakbad ook een oplossing.Bij beide oppervlakte behandelingen wordt het onderdeel gebeitst waardoor alle roest verwijderd wordt.
Grijs is de kleur van de Volvo voortreinen maar dat is een persoonlijke kwestie.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2019 14:12 #184760 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Galvaniseren van de voortrein
Vergeet niet dat bij verzinken ook de holle buizen van binnen gereinigd/geruimd moeten worden. Met holle buizen bedoel ik de tussen de onderste draagarmrubbers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2019 14:23 #184761 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Galvaniseren van de voortrein
Ik ben benieuwd of het ook tussen de kieren bij de puntlassen en de kleine afvoerkanaaltjes goed gaat.
Volgens mij krijg je de roest daar niet 100% weg zodat er gemakkelijk weer nieuwe roest bij komt.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2019 15:04 #184762 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Galvaniseren van de voortrein
Is het niet zo dat voor het verzinken aan , het subframe ondergedompeld wordt in een zuurbad om de laatste resten roest weg te halen? Zou zo maar kunnen, maar weet het niet zeker. Verzinken is wel het mooiste vind ik. Voor lange tijd beschermt tegen roest. Helaas ook het meeste werk en misschien niet zonder risico.

Ik ben zelf eigenaar van een Matra Murena 1981 en deze auto kent geen roest omdat ie in 1981 origineel volbad verzinkt is. Is toch wel erg fijn...., maar ja franse auto's van bijna 40 jaar hebben weer hun eigen problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.