Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544)

Lees meer
09-04-2019 11:24 #182795 door Stretch Armstrong
Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544) is gemaakt door Stretch Armstrong
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een hand ruimer dat gebruikt is om de (koper?) buizen voor de King pin uit te ruimen - de boek geeft aan dat ik SVO 1171 nodig heb.

Weet iemand hier waar ik de gereedschap mag vinden / mag gebruiken / mag iemand betalen om de ruimen voor mij uit te voeren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
10-04-2019 11:00 #182818 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544)
Stretch,
Huke Basart in Veldhoven levert ruilfusees. Misschien wil hij ook wel alleen de bussen ruimen, mocht je die al hebben gemonteerd.
groeten,
Sjef

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
10-04-2019 11:12 #182819 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544)
Stretch, een machinefabriekje heeft meestal wel ruimers ; wellicht kun je daar in de buurt eens informeren. Bij HBM in Moordrecht zijn goedkope ruimers te verkrijgen. www.hbm-machines.com/producten/gereedsch...-verstelbare-ruimers

Zonder Basart te kort te willen doen, ook bij de club zijn alle ruildelen en revisiedelen te koop; in plaats van een commercieel bedrijf steun je dan ook nog de vereniging. Vul op de webshop maar eens fusee in en je krijgt ze in alle soorten.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2019 11:00 #182857 door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544)
Bedankt voor jullie reacties

Ik heb al de verstelbaar handruimer oplossing geprobeerd. De hand ruimers zijn niet lang genoeg om door de twee bussen te komen. Je kunt de gaten niet "in line" krijgen.

Ik ben ook naar een gewone machine fabriek geweest en al de machine ruimers zijn ook te kort. Ook als ze een dividing head (verdeelblok?) met een freesbank / draaibank gaan gebruiken is er nog steeds kans dat de gaten ook niet in line worden. Ik ben overtuigd dat het best oplossing is om de speciaal gereedschap SVO 1171 te gebruiken.

Ik zal de club en meneer Basart benaderen.

Ik wil liever alles zelf doen maar als ik de kant en klaar oplossing toch nodig heb zal ik de onderdelen bij de club webshop kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2019 22:01 #182931 door H.M. Platvoet
Beantwoord door H.M. Platvoet in topic Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544)
hallo Strech.
Ik ben in het bezit van de originele ruimer die ik in het verre verleden zelf gebruikt heb.
Tegen een vergoeding en borg wil ik die wel opsturen.
Telf. 074- 2912409
Henk Platvoet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2019 10:14 #182935 door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Speciaal gereedschap SVO1171 (King pin PV544)
Hartelijk dank voor de aanbod

Ik heb een bericht gestuurd - bellen voor mij is lastig - ben nu een beetje slecht horend geworden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.