Vervangen stuurkolom

Lees meer
21-11-2018 19:23 #180430 door Jan Thomassen
Vervangen stuurkolom is gemaakt door Jan Thomassen
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een starre stuurkolom in een 544 door een gedeelde kolom uit een Amazon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2018 22:56 - 22-12-2018 22:58 #180958 door H.M. Platvoet
Beantwoord door H.M. Platvoet in topic Vervangen stuurkolom
Ik ben begonnen met de in bouw van een 140 servo stuurhuis in een 544 en gezien,dat de steekmaten van het stuurhuis 544 gelijk is aan die van de 140 (en aan die van de amazon) De rest is natuurlijk een kwestie van passen en meten en tijd. Het moeilijke is dat je het stuurhuis van een amazon niet in een 544 kunt zetten omdat de PITMANAS anders is. In het verleden heb ik wel eens een andere steek in de pitmanas laten maken, maar dat is een hele dure grap . Je ontkomt bij de uitvoering niet aan lassen aan de 544 stuurstang, en dat is niet toegestaan. Een verbinding in de stuurstang is altijd een mechanische verbinding eventueel gecombineerd met een las . Maar ja , de doorzetter wint. Mvr. groet
Henk Platvoet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2019 14:35 #181156 door Jan Thomassen
Beantwoord door Jan Thomassen in topic Vervangen stuurkolom
Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie. Ben je de ombouw al aan het uitvoeren? ik zou graag een s komen kijken hoe je een en ander opgelost hebt.
Ik gebruik mijn 544 voor rally's, en ben daarom niet zo'n voorstander van de starre stuurkolom.

Groet Jan Thomassen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.