hulpstuurhuis Amazon, wat maakt de beweging mogelijk?

Lees meer
09-09-2018 14:53 #178932 door Hans W.
Hallo, gisteren een stuurkogel vervangen, toen bleek er ook wat ruimte te zitten op het hulpstuurhuis. Gelukkig had ik nog een reserve zonder speling. Na montage blijkt dat het rubber stil blijft staan en ten opzichte van de arm verdraaid. ik had/heb het gevoel dat het rubber vast in de arm geperst hoort te zitten en de verdraaiing dan mogelijk gemaakt wordt doordat de stalen bus verdraaid ten opzichte van de stalen as. Maar klopt dat?

En, mijn stuurkogelvork brak ook een aantal malen, is 19mm breedte te breed bij stuurkogels? het lijkt of hij naar buiten wijkt bij het losslaan, daardoor breekt hij af.

Als laatste, is er ene handigheidje om de stalen veer die je om de stuurkogelhoes doet, op een handige manier te monteren, zonder dat je je in je vinger prikt, het uiteinde door het rubber steekt of je allerlei nieuwe woorden leert die niet zo netjes zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 04:12 #179071 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic hulpstuurhuis Amazon, wat maakt de beweging mogelijk?
Beste Hans, vandaag even kans gezien om een hulpstuurhuis uit elkaar te halen (mijn reserve).
De binnenbus draait om de as, de knelmoer wordt zover aangedraaid dat de arm spelingvrij draait.

Ik heb bij mij een kunstufbus laten maken die in de stalen buitenbus past en de binnendiameter heeft van de as waar normaal de binnenbus over draait.
Er zijn er ook die dit met een bronzen bus doen.

Het rubber in de buiten en binnenbus is voor trillingen maar ik werk geen verschil met een kuntof bus.


Ja dan de klemringentjes rond de stofhoesjes ik doe met met klein punttangentje ik doe eerst het kleine ringentje op bovenzeide hoesje schuif dan het hoesje over de fusee/kogelpen en doe de onderste er met klein punttangjete erop.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.