wanneer nieuwe veren en schokbrekers ?

Lees meer
08-02-2018 08:45 #175041 door Jan van den Berg
wanneer nieuwe veren en schokbrekers ? is gemaakt door Jan van den Berg
Goede morgen ,op het forum wordt er gesproken over mijn amazon is toe aan nieuwe veren en/of schokbrekers Ben nu mijn amazon aan het restaureren. nu zijn ook achter en vooras aan de beurt .
Mijn vraag is hoe bepaal je nu of er nieuwe veren of schokbrekers nodig zijn Heb mijn amazon nu 21 jaar en heb er nu 180.000 km mee gereden .Alleen zijn bij aankoop de achter veren vernieuwd ivm. een lpg installatie de rest is nog nooit vernieuwd zolang ik hem heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2018 14:26 - 08-02-2018 14:32 #175047 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic wanneer nieuwe veren en schokbrekers ?
Ha Jan,
Schokbrekers zou ik sowieso vernieuwen bij een restauratie.
Of de veren niet teveel doorgezakt zijn kun je zien als je wat op afstand naast je auto gaat staan en de stand van de wielen t.o.v. de carrosserie bekijkt. Dat zou niet veel anders moeten zijn als bij een nieuwe Amazon (te zien op foto's). Het kan soms zo erg zijn dat je voorbanden het spatscherm raken in een bocht.
De blauwe Amazon op de foto heeft al aardig doorgezakte voorveren, de rode niet.
Leo


P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2018 21:48 #175052 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic wanneer nieuwe veren en schokbrekers ?
Een jaar geleden mijn 142 gerestaureerd en na een jaar rondom de veren en schokbrekers gelopen dus niet echte slijtage, maar ik vond de wegligging niet optimaal meer, beetje zoekerig en ze hangen wat door. Ouderdom is de grootste oorzaak, net als lak en body, moet na 40 a 50 jaar wel eens wat gebeuren.....

Budget en tijd bepaald, maar voor veiligheid kan ik het aanraden. Na rondom alles gedaan te hebben, is de wegligging 200% beter (Bilstein gebruikt).

Kers op de taart zijn de rubbers van de draagarmen, boven en onder, geen gepiep en gekraak meer.

Nogmaals alles op zijn tijd en in eigen tempo, maar echt wel een aanrader !

Succes

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2018 08:49 #175055 door Jan van den Berg
Beantwoord door Jan van den Berg in topic wanneer nieuwe veren en schokbrekers ?
hallo, dank voor de antwoorden op mijn vraag .
ga nu toch maar het een en ander vervangen Veiligheid en een betere weglegging zijn toch ook wel wat waard.
Hartelijk dank en groetjes Jan vd berg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.