Alsnog blanke lak op velgen

Lees meer
13-11-2017 10:58 #173255 door Han Trompert (GAST)
Alsnog blanke lak op velgen is gemaakt door Han Trompert (GAST)
Goedemorgen,

Met de winter in aantocht vroeg ik me af of het mogelijk is om alsnog blanke lak aan te brengen over de laklaag die nu al op mijn velgen zit? Omdat het heel lastig is om ze schoon te houden ( het gaat eigenlijk alleen met schuurmiddel) en ik het idee heb dat het extreem aan de velg hecht dacht ik dat dit misschien de oplossing kan zijn. Maar uiteraard zijn andere ideeën om dit probleem op te lossen natuurlijk ook welkom.

Met vriendelijke groet,

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 13:16 - 13-11-2017 13:17 #173259 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Alsnog blanke lak op velgen
Met welke doorzichtige lak ga je dat doen. 1 k of 2 k. Met 1 k leg je maar een heel dun laagje erop en gaat 9 van de 10 keer bladeren na een tijdje. 2k is een 2 component en is harder en dikker maar doe je meestal als je de velgen eerst heb voorzien van een nieuw kleurtje. Ik weet niet hoe jou velgen er uit zien. Maar 2k lakken is niet zo goedkoop en op een bestaande velg met al vuiligheid en beschadigingen erop is het een vlag op een moederschip en zonde van je geld.

Er is maar 1 manier om te voorkomen dat je velgen vies worden en dat is vanaf het begin dat ze heel mooi zijn elke week een lapje er langs halen. Niet met een schuurspons. Zo blijf je het aankoeken voor. En ben je echt een purist dan haal je de velgen eraf en doe je ook de binnenkant.

Inspuiten met een vettigheid is ook een manier maar niet aan te raden als je schijven hebt. Met een vettige doek inwrijven kan wel.

Maar ik denk dat als je elke week je velgen even reinigt je al een heel eind komt om het te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 13:26 #173260 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Alsnog blanke lak op velgen
Als ze er netjes uit zien, zou ik ze reinigen en ontvetten, dan kan je er Clear Coat opspuiten.
Dat is 3een een componentenlak en gewoon te koop in de betere Autoonderdelen shop, geeft goed resultaat.
Ik gebruik het om ook de boutjes en andere roestgevoelige delen te beschermen, werkt prima.

Overigens heb ik 2K heldere coating over mijn magnesium velgen ( die klavervelgen van de 1800E) laten spuiten.
Is na 24 jaar nog prima, dus is wel veel beter....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 23:52 #173822 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Alsnog blanke lak op velgen
Beste Han, kun je voor de wintermaanden geen paar oude velgen op de kop tikken en die van Winterbanden voorzien en die in de winter gebruiken?
Vang je twee vliegen in een klap je hebt de juiste banden voor de winter en je mooie zondagse velgen worden niet aangetast.
Desnoods laat je de velgen nog verbreden voor een beetje standaart band er rond te krijgen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-12-2017 15:07 #173828 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Alsnog blanke lak op velgen
Han, zou het ook al niet helpen door je velgen goed in de wax te zetten? Dat zorgt ervoor dat het vuil minder goed kan hechten en dus makkelijker te reinigen.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.