Nieuwe veren - tips voor welke?

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
01-09-2017 11:12 #171501 door Sanne Hagendoorn
Beantwoord door Sanne Hagendoorn in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Gert, dat klopt, ik ben met name op zoek naar ervaringen met verschillende leveranciers.
Ik heb best wat gezocht op het forum, maar kon weinig vinden. Wel over verlagen etc, maar niet echt over verschillende verenleveranciers.

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
01-09-2017 11:56 - 01-09-2017 12:53 #171502 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Gert, je hebt gelijk; maar dit draadje gaat over veren kopen via webshops en dan is voor onze leden niet alleen de prijs, kwaliteit maar m.i. zeker ook retourzenden van belang. Vanmorgen was nog op het nieuws dat in sommige segmenten van de markt de omzet van webshops met 30% is toegenomen!

Uit ervaring in onze eigen webshop zie ik hoe blij verrast onze leden zijn, die verkeerde, niet passende etc. onderdelen hebben besteld met de coulante manier waarop zij die spullen kunnen retourneren en hun geld kunnen terugkrijgen.

Het leuke van een Forum is dat een ieder vanuit zijn eigen opleiding, interesse of hobby kan reageren zodat de vragensteller vanuit die meningen zijn eigen beslissing kan nemen.

ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
01-09-2017 13:32 #171509 door Sanne Hagendoorn
Beantwoord door Sanne Hagendoorn in topic Nieuwe veren - tips voor welke?

Cor Kraaijeveld schreef : Gert, je hebt gelijk; maar dit draadje gaat over veren kopen via webshops en dan is voor onze leden niet alleen de prijs, kwaliteit maar m.i. zeker ook retourzenden van belang. Vanmorgen was nog op het nieuws dat in sommige segmenten van de markt de omzet van webshops met 30% is toegenomen!

Uit ervaring in onze eigen webshop zie ik hoe blij verrast onze leden zijn, die verkeerde, niet passende etc. onderdelen hebben besteld met de coulante manier waarop zij die spullen kunnen retourneren en hun geld kunnen terugkrijgen.

Het leuke van een Forum is dat een ieder vanuit zijn eigen opleiding, interesse of hobby kan reageren zodat de vragensteller vanuit die meningen zijn eigen beslissing kan nemen.

ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour

gr. Cor.


Cor, inderdaad. Het gaat om het totaalplaatje, dat is zo.
Ieders kennisgebied is waardevol. Leren we allemaal van.

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2017 23:52 #171525 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Uit ervaring in onze eigen webshop zie ik hoe blij verrast onze leden zijn, die verkeerde, niet passende etc. onderdelen hebben besteld met de coulante manier waarop zij die spullen kunnen retourneren en hun geld kunnen terugkrijgen.

Cor, ik kan inderdaad beamen dat de webshop/magazijn heel ver gaat in hun coulance wat betreft de afhandeling van onderdelen. Dat is een van de voordelen van ons clubmagazijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
05-09-2017 10:19 #171585 door Sanne Hagendoorn
Beantwoord door Sanne Hagendoorn in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Ik ben nog steeds opzoek naar ervaringen met met de verschillende verenfabrikanten.
Promaxx of één van de andere merken.

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2017 10:34 #171660 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
En ik met je! Het probleem is een beetje dat er nog meer aanbieders zijn.
Zo heeft Bert Flierman (tinus techniek) ook een set > Nu via volvo lotte verkrijgbaar €295,-
www.volvo-lotte.nl/volvo-onderdelen/tinu...-verlagingsveren-set

Maar ook bijvoorbeeld een oude rot in het vak v-performance.com heeft ook sets verkrijgbaar en die gaat juist voor progressief voor met een "gewone" (niet progressieve) zwaardere veer achter.
Ik zou heel graag bijvoorbeeld het licht van Bert/ Alain hier op willen hebben over wat hun ervaringen zijn en waarom Bert bijvoorbeeld heeft gekozen voor deze setup, hoe die verscheelt van die van anderen en waarom we juist hiervoor moeten gaan. :)

Groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2017 13:47 #171663 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Excuus, ik zat niet goed op te letten. Je had de optie van volvo Lotte al.
Er is ook een optie verkrijgbaar van Lesjöfors, onderandere in DLD en tegen ook een hele goede prijs. €195,-
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...ssive-30-mm/1010273/

Dit merk word veel besproken op de Volvo Amazon facebook pagina en door meerdere mensen gebruikt. Lesjöfors heeft ook lineaire veren in plaats van progressieve veren.

Groet,

Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sanne Hagendoorn
  • Sanne Hagendoorn's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Amazon sleeper
Lees meer
08-09-2017 15:51 #171665 door Sanne Hagendoorn
Beantwoord door Sanne Hagendoorn in topic Nieuwe veren - tips voor welke?

Oscar Corsten schreef : Excuus, ik zat niet goed op te letten. Je had de optie van volvo Lotte al.
Er is ook een optie verkrijgbaar van Lesjöfors, onderandere in DLD en tegen ook een hele goede prijs. €195,-
www.skandix.de/en/spare-parts/suspension...ssive-30-mm/1010273/

Dit merk word veel besproken op de Volvo Amazon facebook pagina en door meerdere mensen gebruikt. Lesjöfors heeft ook lineaire veren in plaats van progressieve veren.

Groet,

Oscar

Ja, precies, dat wilde ik al zeggen.
Maar die optie van Skandix is ook wel interessant. Die lijken sterk op Promaxx vind ik. Als je let op de afwerking (uiteinden vlakgeslepen en aangelegd tegen de volgende winding). Het lijkt de reden dat andere veren duurder zijn, maar of het uiteindelijk in veergedrag uitmaakt... Ik hoop dat iemand daar iets over kan zeggen.
Ook interessant om de optie te overwegen om achter gewoon lineaire veren te monteren. Wat zou daar de reden achter zijn, weggevoelbehoud achterzijde?

Volvo XC90 2010 3.2 FWD 238pk
BMW 316i 1.8 116pk
Audi A4 B5 2.4 165pk
Audi TT 1.8T 180pk
Skoda Octavia 1.6 GLX 75pk (TT-XR-12)
Opel Senator B 3.0i 177pk (SP-38-GT)
VW Golf II 1.6 72pk (SX-22-LV)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (SK-86-JS)
Opel Kadett E 1.3s 75pk (PK-38-KG) [het blijft je eerste auto, hè]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2017 16:02 #171666 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Hi Sanne,

Het grootste voordeel van lineaire veren is dat de auto niet zomaar uitbreekt of veranderd van veer karakteristiek zoals bij een progressieve veer het geval is. De combinatie echter vind ik een beetje vreemd dus ik vraag me ook af waarom je voor progressief zou monteren en achter lineair. Ik heb op facebook een poll gezet in de hoop dat er meer mensen hun visie kunnen geven en dat er een beetje een discussie op gang komt. Ik hou je op de hoogte zodra daar wat uit komt.

Groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2017 16:44 #171667 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuwe veren - tips voor welke?
Met 40 jaar ervaring in het rijden van Volvo klassiekers wil ik aan deze discussie wat bijdragen;
Ik heb de progressieve veren van Lesjevors voor en achter op een P130 van '69 gemonteerd, in combinatie met Koni Classics, ik vond dat hij er te stug van werd.
Met name het weggedrag over drempels was de vering te hard en kwam hij tegen de eindrubbers en dat is geen fijn gevoel.
De Amazon wil bij accelereren nog wel eens uitbreken, dit opvangen vond ik lastiger bij de progressieve veren.
Om die reden denk ik dat je geen sway bar achter moet monteren.
Deze had geen LPG en dat is ook van invloed op hangen van de achterzijde.

Ook mijn P1800E heb ik originele -wel vernieuwde veren - voor en achter in combinatie met een IPD bar voor en Bilstein schokbrekers.
Verlagen van de 1800 is m.i. geen goede optie, als je het doet moet de midden uitlaatdemper er af, anders blijf je overal achter hangen en wees beducht voor bodemschade.

Het is natuurlijk altijd een keuze, verlagen en progressieve veren is voor snelweg/circuit en rechtuit prima, maar ik ga meer voor comfort en voorspelbaar weggedrag en zal geen progressieve veren meer gebruiken.
If it aint broken don't fix it

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.