Speling tussen bus draagarm onder en voortrein

Lees meer
03-06-2017 20:37 #169434 door Andre Menting
Speling tussen bus draagarm onder en voortrein is gemaakt door Andre Menting
Dag,

Ben bezig met de restauratie van mijn Amazon uit 1967. Heb de draagarmen laten poedercoaten en de oude bussen weer geplaatst. De speling tussen de bus en voortrein is nu aanzienlijk 5 mm(zie foto's). Heb ik het juist dat deze speling max 1 mm mag zijn per zijde.

Met vriendelijke groet,

Andre Menting
Eibergen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2017 21:59 #169437 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Speling tussen bus draagarm onder en voortrein
ik vind de ruimte veel te groot, normaal is het slechts enkele mm, lijkt wel of er wat rubber af is aan beide kanten en ik mis ook een aantal ringen.
Kijk maar eens in het onderdelenboek, heb ze recent besteld bij VKO en zijn allen op voorraad
Het rubber vind ik al droog en vertoond scheurtjes, jammer dat je niet gelijk nieuwe hebt geplaatst
Hoe is het aan de andere kant ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 00:04 #169440 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Speling tussen bus draagarm onder en voortrein
bij een niet vervormde draagarm, verdwijnt volgens mij dit "probleem" (dat optreedt
als een oude bus terug geplaatst wordt, zie verder) na eerst de draagarm eens vast
op de voortrein aan te draaien, en terug los te maken:

binnen in de gummi van de bus zit nog een metalen huls die normaal enkele mm uit die
gummi uitsteekt. Door het aandraaien zullen huls en gummi zich aan mekaar "aanpassen",
m.a.w. de huls zal in de gummi nog wat verschuiven, en uit de gummi komen.

Bij opnieuw demonteren van de draagarm zal dan die huls er enkele mm uitsteken, zoals
te zien is bij elke gedemonteerde draagarm.

Ook nog dit: bij nieuwe bus is de gummi nog niet uitgezet, terwijl dit wel het geval is
bij een oude bus. Wordt die oude bus terug geplaatst, dan komt de binnenste huls niet
direct op de juiste plaats te zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 14:33 #169447 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Speling tussen bus draagarm onder en voortrein
Ja, klopt helemaal en als laatste advies; draai de bouten pas echt aan als de wagen op zijn wielen staat, dus niet onbelast, dan kunnen de bussen zich in de juiste stand zetten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 15:30 #169449 door Andre Menting
Beantwoord door Andre Menting in topic Speling tussen bus draagarm onder en voortrein
Bedankt voor het advies. Ik ga nieuwe bussen bestellen en de oude weer verwijderen.

Gr Andre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.