Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23-04-2017 19:57 #168478 door Arthur Gobets (GAST)
Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel is gemaakt door Arthur Gobets (GAST)
Hallo, laatst bij de sleuteldag de bovenste rubbers van draagarmen voor vervangen, was meer dan nodig, heb alle overige rubbers ook liggen, maar was te ingrijpend voor die middag. Heb ook vervangend distributiedeksel met rubberen keerring liggen en gereviseerd scharnier voor mijn bestuurders deur.

ben redelijk handig, maar heb op straat geen ruimte om deze klussen uit te voeren, ben ook (met recht) bang dat ik bijvoorbeeld na verwijderen voorspatbord dit niet met gerust hart weer terug kan plaatsten zonder enig krab schuur en spuitwerk (tegen ietwat roest) te doen.

Eigenlijk wil ik mn meisje we ergens 2-3 dagen onderdak geven als ik daarbij nog geassisteerd kan worden met een paar extra oogjes en goed advies zou me dat best uitkomen. het is gewoon nog best koud en onbetrouwbaar buiten.

momenteel bezig geweest met oude meuk verwijderen, (hele motorklep zat onder de afbladderende isolatie meuk) raamgeleiders en rubbers vernieuwen.

De buurkat vind het wel fijn zitten trouwens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2017 23:59 #168489 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel
Om de onderste draagarm los te maken, zal je de spanning van de veren eraf moeten halen, voor die spanning moet je respect hebben en zou ik met een ervaren sleutelaar doen als je dit niet eerder hebt gedaan.
Een brug is dan wel wenselijk
Dit kan op twee manieren, mbv gewicht van de wagen en de veiligere manier is om de schokbrekers er uit te halen en daar een stevige schroefdraad met ringen monteren, dan fusee losmaken en gereguleerd spanning eraf draaien.
Als eerste alle bouten/schroefdraden en moeren schoonmaken en in de kruipolie zetten, met name de onderste bussen zijn lastig, omdat de grote centrale schroefpin vaak vast zit.
Kijk maar hieronder, daar zit nog een deel van de bus om.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-04-2017 09:51 #168494 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel
Waar heb je auto staan?

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2017 17:25 - 24-04-2017 17:28 #168503 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel

Arthur Gobets schreef : Staat normaal bij mij in Zaandam voor de deur, op foto is in parkeergarage op het werk.

Ik heb het met een potkrikje en wat blokken hout gedaan, gewoon op straat voor de deur. Heb je wel assteunen nodig om de Amazon wat hoger te zetten.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
24-04-2017 17:49 #168504 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel
Hi Mathieu, IDD bij mij voor de deur in zaandam, smal straatje (te)weinig ruimte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24-04-2017 18:45 #168507 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel

Arthur Gobets schreef : Hi Mathieu, IDD bij mij voor de deur in zaandam, smal straatje (te)weinig ruimte.


Beetje uit de buurt dus, woon zelf vlak bij Sneek. Maar als je zin hebt ben je altijd welkom hier. Heb alles wat je nodig hebt. Heb veel ervaring met het verwisselen van draagarmen van de 140.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arthur Gobets (GAST)
  • Arthur Gobets (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
24-04-2017 19:37 #168509 door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic Hulp bij verv. rubbers voor armen & Distrideksel
Vind het een prachtig aanbod, denk je dat we het redden in 1 dag?
Ik zal de komende dagen eea vast gaan inspuiten (Voor zover er geen motorolie op zit reeds :lol: )
Heb jij nog adviezen ter voorbereiding?

Kan je wellicht komende vrijdag of zaterdag? (of zondag)

(gras en niet eroverheen laten groeien enzo)

Misschien even bellen vandaag of morgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.