velgen verbreden

Lees meer
04-04-2017 21:19 #167917 door Stefan Lambrechts
velgen verbreden is gemaakt door Stefan Lambrechts
Wie weet er een goed adres waar je velgen kan laten verbreden voor een normale prijs? Met recht en luchtdicht garantie! Had zelf een website maar die is uit de lucht en weet het bedrijf niet meer, koste rond de 35 euro daar. En tot nu toe is 60 per velg de goedkoopste die ik kan vinden. Wil 2x een 14 inch verbreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2017 21:58 #167921 door Thomas Klimp
Beantwoord door Thomas Klimp in topic velgen verbreden
Ik weet niet waar je woont maar als je in het noorden zit kun je Kuil banden proberen, heb t zelf bij gervink velgen specials laten doen maar die zijn er mee gestopt geloof ik..

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'70 145
'72 164E
'72 144
'81 244 GLE (verkocht)
'97 V70

www.volvokv.nl/forum/profile/8082-thomas-klimp-gast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2017 22:03 #167922 door Stefan Lambrechts
Beantwoord door Stefan Lambrechts in topic velgen verbreden
hoi bedankt voor de reactie,dacht dat ik het er bij gezet had maar zoek iets in brabant het liefst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 09:02 #167936 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic velgen verbreden
Hoi,
Heb zelf ooit velgen laten verbreden bij Pijper in Hellevoetsluis, dit was vakwerk
want je kon er op wachten.
Velgen service Hellevoetsluis De Pinnepot Oostvoorne tel 0181321728

Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 12:27 #167951 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic velgen verbreden
Kom deze regelmatig tegen; zou goed werk leveren. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee

Appie Maessen
Kanaalstraat 46
Beringe (midden Limburg)
tel: 077-3075742

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2017 03:44 #167999 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic velgen verbreden
Ik heb het ook een keer bij Pijper laten doen, maar als ik het weer een keer zou moeten doen zou ik voor nieuwe bredere ringen gaan.
Bij een ring ertussen lassen zie je alijd nog en lasnaad en die is moeilijk weg te werken (plamuren schueren etc) met nieuwe ringen heb je daar minder last van.

Maar inderdaat vakwerk.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
07-04-2017 20:40 #168015 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic velgen verbreden
Echt jammer dat van der Mik het niet meer doet, heb ik 27 jaar geleden velgen laten verbreden voor VW buggy. Die mannen zijn nog jaaaaaren door gegaan, het halve land kwam er volgens mij ;-)

Mijn voorkeur zou (net als Johan) ook uit gaan naar nieuwe losse velgbedden en dan de amazonharten er in lassen. Ik heb al een hart uit de oude smalle velg gehaald door het oude velgbed van het hart af te pellen nadat ik het bed met de plasmasnijder verzwakt had.
Je houdt dan een hart over zoals hij origineel ooit ingeperst werd.
Probleem is dat ik nergens losse velgbedden kan krijgen, heb mij al scheel gezocht op het internet.
Probleem 2 is wellicht nog groter; de juiste binnenmaat scoren......
Heb al stapels 15" velgen door geworsteld met een malletje, meeste velgbedden zijn paar mm te ruim. :-(

Binnenkort ga ik gewoon eens naar een sloprij een paar uur zoeken naar passende velgbedden van 15" x 5,5 - 6J waar ik dan de harten uit snij.
Dacht dat ik eens ergens gelezen heb dat mercedes velgen donor zouden kunnen zijn.

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2017 00:46 #168026 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic velgen verbreden
Één tip: zorg dat de et-waarde binnen de toleranties blijft anders kan je zomaar een waardeloos stuurgedrag krijgen!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2017 01:44 #168027 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic velgen verbreden
@Jan, heb je al eens naar de velgen van een Dahatsu Terios (1995 die reeks Terios) gekeken, zijn ook 15" en volgens mij dezelfde breedte.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 10:12 #168059 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic velgen verbreden
Ik heb erg goede ervaringen met Edwin Gervink ( Spanjaardsplein 17, 7621TP BORNE telefoon: 06 27 585 487 . egervink@hotmail.com ) Appie Maessen heb ik ook een aantal jaren geleden een set laten maken. Hij was toen net begonnen en moet helaas zeggen dat het me toen wat tegen viel. Het is echter heel goed mogelijk dat zijn velgen nu veel beter zijn. De velgring vervangen heb ik ook eens laten doen bij iemand in Weert, zag er zo heel netjes uit maar het blijft moeilijk om slingeren te voorkomen. Die van mij liepen niet helemaal recht. Mijn favoriet blijft de donor velg waarbij je maar een lasnaad hebt die onzichtbaar is als de band gemonteerd is en een hele originele GT velg look. De stalen velgen van Audi en Mercedes zijn prima geschikt





Groeten, Rob
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.