- Berichten: 91
Herontwerp 164 draagarmbussen voorzijde boven
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
De bussen zijn gedraaid uit RVS 316 en zijn vervolgens ingegoten met PolyUrethaan. De eerste set die ik heb geproduceerd gaat nu al 4000 kilometer mee (auto wordt veel gebruikt, inclusief de nachtrit) en ze houden zich nog erg goed, de auto stuurt weer strak. Mocht er iemand belang hebben bij een set bussen dan wil ik nog wel een aantal sets bijproduceren. Bijgevoegd nog wat foto's van de nieuwe set, bij de foto waarbij ze zijn gemonteerd is de linkerzijde de voorkant van de foto. Zoals te zien is verschilt vooral de voorste draagarmbus sterk van het origineel qua uiterlijk.
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 308
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Toch maar eens overwegen om lid van de VKV te worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Heimen van Gens
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 27
Linkje? Staan hier niet tussen namelijk: www.volvokv.nl/onderdelenshop/category/2441925-wieldraagarmenKees Vos schreef : Ja Thomas je bent geen lid van de VKV dus kun je ook niet in ons magazijn kopen. Daar zijn deze bussen gewoon te koop voor een redelijke prijs van 16,75 per stuk voor de bovenste en voor de onderste 14,30 per stuk, beide in pu uitvoering.
Toch maar eens overwegen om lid van de VKV te worden.
- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Gaaf project!
Je moet er maar op komen, ik was er altijd van uit gegaan dat PU-productie een soort spuitgietproces zou zijn. Ik zou er graag meer van willen weten!
Welk product je gebruikt hebt en waar je dat hebt aangeschaft bijvoorbeeld.
Maar ook of de RVS bussen uiteindelijk "vrij" kunnen ronddraaien, dwz hecht de PU aan het RVS of draaien de bussen na jouw fabricage makkelijk / moeilijk ten opzichte van elkaar.
Je ziet het; 1 gek kan meer vragen dan 10 wijze mannen kunnen beantwoorden
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 16
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'70 145
'72 164E
'72 144
'81 244 GLE (verkocht)
'97 V70
www.volvokv.nl/forum/profile/8082-thomas-klimp-gast
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Even voor mijn beeldvorming; de binnenbus zit na montage vast aan het chassis en kan dus niet meer draaien. De buitenbus zit vast aan de draagarm en kan ook niet meer draaien ten opzichte van die draagarm.
De verdraaing van de binnenbus t.o.v. de buitenbus als gevolg van veerbeweging moet dus plaats vinden; of door vervorming van de PU of door verdraaiing van de PU t.o.v. een van de bussen.
Bij de klassoeke rubbergevoerde bussen is dat immers wel zo, daarvan draai je de bouten immers pas vast als de auto weer in zijn veren staat zodat de rubber bussen niet worden "voorgetordeerd".
Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat er bij jouw draait t.o.v. welk onderdeel.
Het is echt gewoon uit technische interesse, bij mijn PU rubbers op de amazon (bovenzijde) zat er speciaal vet bij om de stalen binnenbussen te smeren want die draaien in de PU bussen in mijn geval.
Nogmaals bedankt dat je het wilt delen en ook al zelf getest hebt!
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.