,, Stuurbekrachtiging ,,

Lees meer
01-03-2017 11:10 #167047 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic ,, Stuurbekrachtiging ,,
Toen ik mijn auto kocht bleek er op amateuristische wijze aan het stuurmechanisme te zijn gesleuteld. Dat had gevaarlijk kunnen worden maar is gelukkig op tijd ontdekt. Wat ik ermee wil zeggen: De essentiële functies van de auto moeten indien nodig te allen tijde deskundig worden aangepakt. Geen zaken om mee te experimenteren.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2017 16:25 #167051 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic ,, Stuurbekrachtiging ,,
Wat ik wel zou willen toevoegen is dat het mij opvalt als ik in iemand ander zijn amazon rijd er ontzettend veel verbeterd kan worden zonder stuurbekrachtiging.
Een amazon hoeft helemaal niet zo zwaar te sturen , vaak is er nog nooit goed naar de uitlijning gekeken.
als er al is uitgelijnd is het slechts het verdraaien van de spoorstang.
camber en caster wordt bijna nooit naar gekeken wegens gebrek aan kennis bij de meeste uitlijnbedrijven m.b.t oldtimers.
mochten ze de kennis wel in huis hebben vinden ze het vaak teveel werk omdat de bouten vastgeroest (kunnen) zijn.
als de voorwielen 1 a 2 graden negatief worden gezet i.p.v. de positieve fabrieksinstelling komt dat het stuurgedrag al ontzettend ten goede.


m.a.w. zorg dat de uitlijning eerst in orde is voordat de optie stuurbekrachtiging ter sprake komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2017 17:12 #167055 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic ,, Stuurbekrachtiging ,,
Ik heb èn èn gedaan: toespoor, caster en camber afstellen bij een goed bedrijf en powersteering en dat bevalt ontzettend goed. Vooral mijn vrouw is heel blij met de stuurbekrachtiging.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.