- Berichten: 1953
Oeps... Onderste draagarm doorgerot...
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
Toen ik eronder keek snapte ik de oorzaak al snel
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 386
Hadden ze toen al moeten zien dat de draagarmen slecht waren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
Kan gebeuren met het keuren eens in de 24 maanden....
Vervangende draagarmen gekocht bij Wim Bottinga; leuke sleutelklus en dan: rijden maar weer!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Heeft Wimbo nieuwe of gebruikte, Paul?
Nieuwe zijn best prijzig zag ik al...
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 545
We hebben daar toen twee goede gebruikte draagarmen gekocht voor een heel schappelijke prijs, temeer omdat de fusees en rubberbussen ervan nog goed waren.
Maar hij moest er wel echt naar zoeken, met andere woorden: misschien worden ze schaars?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert Vegter
- Offline
- Platinum-lid
Tenzij je minstens eenmaal per jaar overal de hechting ervan controleert... Ook ik ben daar niet altijd even nauwgezet mee bezig geweest, met dit als resultaat.Hans schreef : ...maar met een laag zwarte bitak zie je dus kennelijk niet wat eronder gaande is
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Maar de moraal van dit verhaal: Ik adviseer elke 140 eigenaar de draagarmen grondig te inspecteren en bij de geringste twijfel demonteren en aan de binnenzijde schoonbikken. Ook bij mij was er aan de buitenkant eigenlijk niets aan te zien. Voor verdere info en advies stuur maar een pb. En nee, ik heb geen eigen bedrijf maar ben een gepensioneerd technicus en vrijwilliger bij het VOD.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
De tectyl/bitac droogt uit en krijgt scheurtjes, water kan er doorheen en onderkomen.
Dit kun je zien omdat daar de laag tectyl loslaat, inmiddels zijn alle wagens 40+ en met de twee-jaarlijkse keuring en na 50 nooit meer.
Er komt dus toenemend een verantwoordelijkheid van de eigenaar om hier alert op te zijn.
Alleen hierom is een jaarlijkse controle op een sleutel/afsteldag van de VKV nuttig.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Probleempje waar ik tegenaan loop is dat volgens de websites van de mij bekende leveranciers, inclusief vod, momenteel niemand een rechter draagarm 684768-5 kan leveren.
Morgen maar eens een rondje bellen in het 2e handscircuit: Wimbo, Willem & Willem, ...
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Of is dit afkeur?
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.