vooras en achteras 140 onder amazon?

Lees meer
27-09-2016 14:23 #163795 door Gideon Los
vooras en achteras 140 onder amazon? is gemaakt door Gideon Los
Op de beurs afgelopen weekend kwam ik een erg mooie amazon cabrio tegen waar een voor- en achteras onder geplaatst was van een 140-serie. Voor de achteras begrijp ik het wel want dan ga je van trommelremmen naar schijremmen al weet ik niet hoe het uitkomt met de spoorbreedte van de as. Maar waarom dan ook de vooras? Voor de 5x 108 steek? 140 vooras is sterker?

Heeft iemand ervarigen en/of info over deze voor- en achteras conversie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2016 17:02 #163798 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic vooras en achteras 140 onder amazon?
Idd schijfremmen achter, meer keuze omdat er nog veel 140 in de omloop zijn, verhouding diff gunstig velg steek is gunstig meer keuze in velgen. Vooras is meestal de naven overzetten en misschien de draagarmen ook maar of dit veel voordeel heeft weet ik niet. Had de 140 al geventileerde schijven?

Achteras moet je wel inkorten spoorbreedte is anders.

Daarnaast als je achter iets aanpast moet je het voor ook doen dit ivm de steek of je moet met adapters gaan werken om dezelfde velgen te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 20:42 #163827 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic vooras en achteras 140 onder amazon?
Achteras inkorten? Je bedoeld er een stuk tussenuit slijpen en de boel weer netjes aan elkaar lassen? is een aardig klusje.

En zou den de draagarmen passen op het amazon subframe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 20:58 #163830 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic vooras en achteras 140 onder amazon?
Ik neem aan dat je die rode cabrio direct naast de ingang bedoelt.
Die is denk ik niet representatief voor wat er kan met een Amazon.
De basis is namelijk een Duett chassis dus daar begin het al als klus op zich.
Als je kijkt wat je dan allemaal al pas moet maken om tot dit eindresultaat te komen is het gebruiken van een vooras en achteras van een 140 ook wel mee te pakken.

Normaalgesproken past een 140 subframe namelijk niet op een Amazon en zijn ook de draagarmen niet uitwisselbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2016 21:25 #163831 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic vooras en achteras 140 onder amazon?

Gideon Los schreef : Achteras inkorten? Je bedoeld er een stuk tussenuit slijpen en de boel weer netjes aan elkaar lassen? is een aardig klusje.

En zou den de draagarmen passen op het amazon subframe?


zit je nog steeds met een spoorbreedte die breder is dan origineel wat weer nadelig is als je brede velgen wilt monteren. Je zal evengoed ook iets moeten lassen aan de bevestigingen want die zijn natuurlijk ook anders dan bij een amazon. Maar het inkorten van de assen wordt wel vaker gedaan hoor. Kijk maar bij discovery daar knallen ze ff banden alla dragstar onder een chevvy. Bouwen het binnenscherm meer naar binnen en korten de assen in. Anders past het nooit in de body

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-09-2016 23:45 #163840 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic vooras en achteras 140 onder amazon?
Een achteras inkorten dat zie ik nog voor me, maar hoe doe je dat met de steekassen? op maat laten maken kan misschien maar kost waarschijnlijk zoveel als een hele amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2016 00:53 #163842 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic vooras en achteras 140 onder amazon?
Ik denk een originele as upgraden (schijfremmen, andere tandwielen in het differentieel) een betere oplossing is dan ophangeningen etc te veranderen.
Om van trommel naar schijf te gaan van achter zijn volgens mij setjes te krijgen en tandwielen voor in de diffferentieel zal ook wel ergens te verkrijgen zijn.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.