stuurbekrachtiger

Lees meer
31-07-2016 03:33 #162217 door Johan Geers
stuurbekrachtiger is gemaakt door Johan Geers
Beste medeleden, ik heb het plan om volgend jaar een stuurbekrachtiger op mijn amzone te bouwen.
Nu kwam ik deze tegen www.pacificcustoms.com/ac498700.html
Iemand ervaring met deze bekrachtiger of met de firma die deze bekrachtiger aanbied.
Het lijkt mij niet moeilijk om deze in te bouwen, onze stuurkolom is 22mm en hulpstuk AC498705 www.pacificcustoms.com/mm5/merchant.mvc?...egory_Code=whats-new
zou met een kleine aanpassing gebruikt kunnen worden voor de aansluiting op de stuurkolom.

Ik hoor graag de reacties

m.v.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2016 16:56 #162245 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic stuurbekrachtiger
Ik weet niet of het verstandig is om met onbekend spul te gaan rommelen aan je stuurinrichting.
Ik heb een EZ-powersteering via Dries Bakkenes. Niet goedkoop maar je weet zeker dat het spul is dat voor de Amazon geschikt is. Werkt perfect. Bij storing of uitschakeling kun je gewoon blijven sturen (maar dan zonder bekrachtiging)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2016 18:09 #162250 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic stuurbekrachtiger
@Joop :
Dan moet a) Johan bereidt zijn zoveel geld daarvoor uit te geven en b) EZ Power Steering wel beschikbaar zijn op de Filipijnen ....

@Johan :
Antwoord op je vraag : Nee, geen kennis van dit product of deze firma.
N.a.v. de info op hun site vraag ik mij af in hoeverre dit systeem ook snelheids afhankelijk werkt ? Bij een buggy zal dat niet zo belangrijk zijn, en wellicht heb jij ook niet zoveel snelwegen in de buurt .....
Op dit forum kun je overigens info vinden van mensen die de stuurbekrachtiger van een Opel Corsa gebruikt hebben - geen flauw idee of die te vinden is op de Filipijnen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2016 00:57 #162262 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stuurbekrachtiger
Beste Rob,en Joop, volgens mij schakelt deze niet automatisch uit.
Maar als ik hier een keer 70km/hr haal dan zeg mijn vrouw of dat ik ga vliegen, m.a.w. de wegen hier zijn niet gemaakt voor hoge snelheden.
Een ritje van 45km kost je een uur en ben je meer aan het schakelen en sturen dan snel rijden.
Deze stuurbekrachtiging wordt op alle type's volksagen gebruikt uit de oude tijd VW kever, carman, busjes etc.
Kevers zie je hier wel rondrijden, opeltjes niet.
EZ power steering is duurder maar heeft meer opties maar verzenden niet naar de Philippijnen.
Ik dacht dat EZ powersteering 360watt is en deze 220watt dus ook een mindere belasting voor je accu.
Maar het mooie van dit ding is dat hij volens mij makkelijk tussen je stuutkolom is te bouwen en dat sprak mij wel aan.
Ik t.z.t. eens wat vraagjes stellen aan deze firma.
Ik houd jullie op de hoogte.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2016 11:17 #162265 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic stuurbekrachtiger
Je kunt ook overwegen om een verbeterde hulpstuurhuisbus te monteren, zoals bv. deze . Heb ik onlangs ook gedaan en dat stuurt al merkbaar lichter. Er zijn ook exemplaren verkrijgbaar van polyurethaan of brons, de laatste met of zonder smeernippel, zie hier .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2016 00:46 #162277 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic stuurbekrachtiger
Beste Gert, hulpstuurhuis is al aangepast heb ik hier laten doen zit een kunstof bus in en dat stuurde al een stuk beter.
Maar omdat ik veel korte stukjes rijdt is een stuurbekrachtiger het laatste stukje luxe wat ik wil installeren.

bedankt

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.