Poedercoaten delen ophanging en aandrijving

Lees meer
20-05-2016 21:16 #160582 door Lars Rengersen
Poedercoaten delen ophanging en aandrijving is gemaakt door Lars Rengersen
Velgen laten stralen en poedercoaten is een algemeen goed.
Het resultaat vind ik doorgaans erg mooi.
In hoeverre lenen andere delen zich ook voor poedercoaten?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan:
- vooras
- draagarmen voor
- reactiestangen en draagarmen achter
- spindle voorwielen
etc
Kan het daarvoor ook, of is poedercoaten daar te hard en dus te weinig flexibel voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2016 22:01 - 22-05-2016 22:02 #160657 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Poedercoaten delen ophanging en aandrijving
rijd er zelf 5000km mee rond niet erg lang dus op mijn 164 en het houd zich goed, enkel de plekken waar hij niet gestraald is zit weer vliegroest op.
Dus in de hoekjes etc, belangrijk is zeeer goed stralen dus.

Stalen velgen flexen ook, vergeet dat niet.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2016 10:09 #160673 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Poedercoaten delen ophanging en aandrijving
Thanks! Ook al via PB goede ervaringen gehoord, dus ik ga het ook doen.
Ik zal foto's plaatsen zodra het gecoat is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2016 20:09 #162088 door Niek Groenendijk
Beantwoord door Niek Groenendijk in topic Poedercoaten delen ophanging en aandrijving
Hoi Lars,

Al gecoat?

mvg
Niek
1800ES

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2016 21:05 #162089 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Poedercoaten delen ophanging en aandrijving
Nog niet, moet de onderdeen nog even bij elkaar zoeken/voorbereiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2016 06:58 #162095 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Poedercoaten delen ophanging en aandrijving
Houd er rekening mee dat poedercoating, twee lagen als ze het goed doen, relatief hard is. Er zullen bij beschadiging dus stukjes af kunnen breken. Dat is niet makkelijk te herstellen zoals spuitwerk. Eigenlijk is poedercoating niet te herstellen. Maar het is wel mooi strak.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2016 13:06 #162099 door Niek Groenendijk
Beantwoord door Niek Groenendijk in topic Poedercoaten delen ophanging en aandrijving
Wat Rob aangeeft is het grote nadeel van poedercoaten. Daarbij komt dat wanneer het beschadigd is, je het pas ziet wanneer de ondergrond is weggeroest. Om de coating te beschadigen is steenslag niet eens nodig. Om scherpe hoeken (randen van plaatwerk) is de laagdikte heel erg dun (geldt ook voor natlak!). Om dat te voorkomen zou je alle randen moeten afronden...Ik heb eens een dun onderdeel van een TR6 grill gehad dat gepoedercoat was. Op de scherpe randen was de coating gebarsten en de roest had zijn werking gedaan. Het was een zelfdragende coating geworden...
Voor mijn 1800ES heb ik uiteindelijk gekozen de delen die steenslaggevoelig zijn nat te spuiten (2K). Daarvan is de lakschade makkelijk te herstellen.
Nu is het ook allemaal maar relatief, want hoe vaak komt de klassieker op straat en wordt hij blootgesteld aan regen? Met wat lak- of coatingschade gaat hij toch langer mee dan wij :). Ik zou doen wat je het mooist vindt. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.