1800E Verlaagd?

Lees meer
05-04-2016 20:01 #159350 door 14705-dummy
1800E Verlaagd? is gemaakt door 14705-dummy
Hallo,

Bij het uitrijden van de 1800E uit 71 uit de ondergrondse parkeergarage waar hij staat hoorde ik soms een kleine tik. Dit is maanden goed gegaan tot afgelopen zondag waarna de uitlaat er vanaf het spruitstuk af schoot. Door het naar achter laten rollen van de auto is de uitlaat wat verbogen en omdat de uitlaat in geen super staat meer was besloten om deze te vervangen. Deze zal er volgende week worden opgezet. Volgens de ANWB die er snel bij was waren de beugels van de uitlaat verkeerd gemonteerd zoals ook op de afbeelding hier onder te zien was. De bouten steken uit, en horen blijkbaar naar boven te staan.



Nu heb ik echter ook het gevoel dat de auto misschien iets verlaagd is. De auto is in 2010 compleet gerestaureerd, alleen heb ik hier geen informatie van ivm overlijden eigenaar. Hoe kan ik hier zeker van zijn? Hoe kan ik meten of de auto voor op originele hoogte staat of niet? Ik heb de '71 klaverblad velgen en banden die er op passen dus is dit het meten van de afstand tussen band en voorspatbord of onderkant van de auto? Staan de originele afmetingen ergens?

Ik hoor het graag. Tast namelijk een beetje in het duister.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2016 20:31 #159352 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic 1800E Verlaagd?
Hallo,
ik weet de originele hoogte van een P1800 niet, maar wel dat de middelste uitlaatpot weggelaten is, anders had je waarschijnlijk al eerder problemen gehad. De uitlaatpijp gaat omlaag tov de vloer als je slechte / te lage motorsteunrubbers hebt. De auto gaat omlaag als je ingezakte veren hebt. Dus behalve verlaagd kan het probleem ook gewoon door verkeerde motorsteunrubbers en/of ingezakte veren ontstaan. Een P1800 ligt origineel al bijna op de grond, dus verlagen zou om problemen vragen zijn.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2016 22:18 #159358 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800E Verlaagd?
Bodemvrijheid, dus onder de vooras, is standaard iets van 15cm dacht ik.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2016 02:34 #159364 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 1800E Verlaagd?
Ik heb vroeger met mijn Amazone ook dit soort problemen gehad afslijten beugels.
Sinds dien de bouten aan de zijkant geen probelemen meer.


success

Joahn Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2016 10:35 #159369 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 1800E Verlaagd?
Ja, dit is verkeerd gemonteerd en nee, ik denk niet dat deze '71 E verlaagd is.
Ik ken het probleem en raadt iedereen af om een 1800 te verlagen als je er gewoon mee over de weg rijdt.
Als je de klem met de bouten naar de zijkant monteert heb je wat meer vrije bodem ruimte

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.